De harde lockdown zoals die sinds zondag geldt, maakt een nadrukkelijk onderscheid tussen de sales en de aftersales. Reparatie en onderhoud van voertuigen vallen onder de ‘essentiële infrastructuur’ en zijn daardoor uitgezonderd van de maatregel. Ook de dienstverlening van de RDW, zoals registraties en apk’s, blijft (zoveel mogelijk) doorgaan.

Dat betekent dat deze instellingen tussen hun werkzaamheden kunnen voortzetten en de normale werktijden kunnen blijven aanhouden. Van belang is wel dat daar waar de werkplaats grenst aan de winkel of showroom, deze onder geen beding toegankelijk is voor klanten.

Verkoop

Hoewel de showrooms formeel gesloten zijn voor de vrije inloop of voor verkoop op afspraak, ligt de verkoop niet geheel stil. Het zogenoemde click and collect blijft mogelijk, buiten aan de deur / buiten bij de showroom vanaf eigen terrein. Ook het afleveren of inleveren van (nieuwe) voertuigen op een openbare locatie, eigen terrein of aan huis mag. Proefritten vanaf eigen terrein of op openbare plekken kunnen ook doorgaan.

Het online of telefonisch bestellen van goederen en aan de deur van de winkel afhalen (click en collect) blijft mogelijk. Hiervoor moet een tijdvak worden afgesproken. Er hoeft geen tijd tussen click and collect te zitten. Klanten mogen niet in de winkel worden ontvangen, wel aan de deur (klant moet buiten blijven).

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
16 april 2025
Garagenetwerken AllParts groeien door
16 april 2025
Hiltermann optimaliseert met Vinacles voorraadfinanciering
16 april 2025
Alliance vergroot grip op aftermarket EV’s
16 april 2025
Nieuwe CEO LKQ Benelux-France bekend
16 april 2025
RODI 2024: zorgen over toekomstige winstgevendheid
15 april 2025
BOVAG doet formeel bod voor nieuwe cao MvT
Meest bekeken berichten
Recente reacties