Op een recent gehouden aftersalesforum kwamen vertegenwoordigers van autofabrikanten, onderdelen- en bandenfabrikanten en enkele grote onderdelendistributeurs bij elkaar om de trends in de Europese aftermarket met elkaar te bespreken.

Een trend voor de lange termijn is volgens het forum, dat verzekeringsmaatschappijen zich met hun ervaringen uit de schadesector zullen gaan interesseren voor reparatie en onderhoud. De verzekeringspolis wordt dan, zoals we in mei al op het IBIS-schadecongres in Barcelona beluisterden, meer en meer een mobiliteitscontract.

Nu autoverzekeraars door de overheid (De Nederlandse Bank) worden gedwongen om hun premies naar boven toe bij te stellen, biedt dat kansen om die polissen tegelijkertijd een nieuwe inhoud te geven, van een toegevoegde waarde te voorzien. Een eerste stap die wordt verwacht is dat schadeverzekeraars zich in hun autopolissen gaan inzetten voor winterbanden en als vervolgstap de APK. De vraag is of ze die werkplaatsbezoeken ook gaan sturen.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
17 september 2025
Met Logpay-kaart ook naar Argos en amiGo
17 september 2025
VNA ziet mobiliteitstransitie stilvallen
17 september 2025
BOVAG negatief over ‘pseudo-eindheffing’
17 september 2025
Revisiemotor gaat stuk: non-conformiteit in de werkplaats
16 september 2025
RAI Vereniging: Mobiliteitsplannen onvoldoende
16 september 2025
Helft elektrische rijders haalt actieradius niet
Meest bekeken berichten
Recente reacties