PSA en General Motors zijn officieel een verregaande strategische samenwerking aangegaan om samen de Europese concurrentie aan te gaan. De afspraak geldt voor de lange termijn en is mede bedoeld om de kosten per auto te drukken en de winstgevendheid te vergroten.

De gemaakte alliantie rust op het wereldwijd delen van platforms, componenten en modules en daarnaast het gezamenlijk inkopen van goederen en onderdelen bij toeleveranciers. PSA en GM blijven ieder afzonderlijk hun voertuigen verkopen en geven jaarlijks 125 miljard dollar aan onderdelen uit.

Als gevolg van de samenwerking kondigt PSA aan dat zij via aandelenuitgifte extra kapitaal van één miljard euro denkt op te halen en GM neemt een belang van zeven procent in PSA. Zij is daarmee de op één na grootste aandeelhouder van de Franse autofabrikant.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
21 oktober 2025
GRS-partnerbijeenkomst nieuwe stijl maakt uitbreiding netwerk wereldkundig
21 oktober 2025
Zwaardere crashtests onthullen zwakke plekken in autostoeltjes
21 oktober 2025
‘Ik ben geboren in een bak met olie’
20 oktober 2025
‘Gebruikte EV verkoopt sneller met SOH-certificaat accu’
20 oktober 2025
Merkgebonden aftermarket wil zich profileren via Automechanika
17 oktober 2025
BASF Coatings zelfstandig verder met Carlyle
Meest bekeken berichten
Recente reacties