De Frank Beelen Beheer Groep gaat op 1 september volledig op ‘in the cloud’. De drie Athlon Service Centres, Autocentrum Beelen Lisserbroek en Lisser Automobielbedrijf, allen onderdeel van de groep, voeren vanaf dan haar garagemanagement volledig online uit via Gaston Software.
Frank Beelen over de stap naar bedrijfsvoering 2.0: “Onze onafhankelijk projectleider Peter Soonius heeft het met onze eigen mensen en het team achter Gaston Software voor elkaar gekregen dat het aantal handelingen per doorgang van 120 naar maximaal vijftien is teruggebracht. Ook zijn we klaar voor de toekomst door te werken met de digitale werkplaatsassistent Topmec.”
Beelen gaat door de overstap op haar administratieve werkzaamheden ruim dertig procent besparen. “Voor de gehele groep verwachten we ook een forse kostenbesparing. Dit ligt ook op minimaal dertig procent”, aldus Beelen.
“Het mooie is dat de nieuwe software echt toegespitst is op de mensen op de werkvloer en niet geschreven is door een programmeur die niet goed weet wat er dagelijks speelt bij bijvoorbeeld monteurs. Peter heeft veel overleg gehad met onze mensen op de vloer.”
In the cloud
Alle medewerkers op de vijf vestigingen werken onafhankelijk van de locatie of onderweg op één systeem. De grootste winst zal worden behaald door dat de monteur straks in zijn werkorder direct zijn onderdelen kan bestellen en de gereed gemelde order meteen in een factuur wordt omgezet. Daarnaast is ook het programma voor het halen en brengen van voertuigen geïntegreerd in Gaston Software. Beelen: “We werken nu dus met maar één plansysteem voor het complete bedrijf.”