Technische aanpassingen aan auto’s die in een verlaagde bijtelling vallen, worden door leasemaatschappijen als niet wenselijk geacht en doorgaans verboden. Overigens leidt chiptuning niet tot een hogere bijtelling. 

Bij chiptuning betreft het auto’s die in een lage bijtelling vallen en daarna motorisch worden opgewaardeerd. De hogere CO2-uitstoot die dit met zich meebrengt leidt niet tot een hogere bijtelling. Wel kan een hogere uitstoot betekenen dat er meer BPM moet worden betaald.

Ook is de kentekenhouder wettelijk verplicht de veranderingen aan de belastingdienst te melden. Daarnaast kan de fabrieksgarantie vervallen als er buiten het merkkanaal om wordt gerommeld met het motormanagement.

Over het algemeen verbieden leasemaatschappijen chiptuning omdat het tot hogere kosten leidt.

Bron: Autoleasewereld

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
28 augustus 2025
AutoScout24: Eerste prijsdaling occasion in 2025
28 augustus 2025
147.000 privélaadpalen erbij in 2024
28 augustus 2025
Wiltec neemt PWG over
28 augustus 2025
Berk Partners neemt meerderheidsbelang in Ganzeboom
28 augustus 2025
De Dorpsgarage, een mensgericht aftersalesconcept
27 augustus 2025
Continental roept EcoContact 6 terug
Meest bekeken berichten
Recente reacties