Het jaar 2014 is voor de verkopers van gebruikte personenauto’s goed gestart, want zowel zakelijk onderling als richting de consument zijn er in januari meer occasionverkopen geweest dan vorig jaar. Bij B2C in totaal 91.622 stuks, een plus van 5,6 procent. Dat blijkt uit cijfers van VWE voertuiginformatie en -documentatie.

Vooral de handel tussen consumenten onderling floreerde in de eerste maand van dit jaar, met maar liefst 11,1 procent tot 66.731 occasionverkopen. Zakelijk wisselden 70.510 occasions van eigenaar, een stijging van precies drie procent.

De occasionmarkt voor bedrijfsauto’s en vrachtwagens ziet er heel anders uit. Januari 2013 en 2014 vergeleken zijn er B2B 6,6 procent minder bedrijfsauto’s verhandeld, terwijl er richting consumenten (B2C) wel een plus is, 13,5 procent. Echter is de groei bij C2C nihil, namelijk maar één procent. Bij de verkopen van vrachtwagens kreeg vooral C2C een behoorlijke klap van 40,9 procent te verwerken. B2C was de daling 5,8 procent. Alleen de zakelijke occasionverkopen van zwaar vervoer pluste met 11,4 procent.

2013

De occasionverkopen in Nederland zijn in heel 2013 licht gedaald ten opzichte van 2012. Er werden 2,7 procent minder gebruikte personenauto’s door autobedrijven aan consumenten verkocht. Een daling van bijna 28.000 auto’s, van 1.043.245 naar 1.015.381 stuks.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
10 april 2025
CarXpert: zestig franchiseovereenkomsten getekend
10 april 2025
TNO opent smart mobility center op Helmondse campus
10 april 2025
Boetes voor Nokian en oud-werknemers
10 april 2025
VZR: Hoge afkoopsommen bij verplichte elektrische auto’s onacceptabel
9 april 2025
Nexus Automotive International onthult bandenstrategie
9 april 2025
Bovemij Group weet verlies te verkleinen
Meest bekeken berichten
Recente reacties