In Duitsland is onlangs de eerste zelfrijdende vrachtwagen voorgesteld, één met een automatische piloot. Constructeur Mercedes heeft de vrachtwagen van de toekomst getest en goed bevonden.

Dankzij verschillende camera’s, sensoren en communicatiesystemen rijdt de vrachtwagen autonoom. Zo versnelt of remt hij naargelang de verkeerssituatie. Intussen kan de chauffeur iets anders doen, zoals zijn mails nakijken of zich ontspannen. Door deze ontwikkeling zal de chauffeur van de toekomst ook andere taken krijgen . Zo zal hij eerder transportmanager worden en taken uitvoeren die normaal gesproken op kantoor worden gedaan.

Het zogeheten Lytx Drive Cam-systeem van Mercedes zal er bovendien toe leiden dat het aantal fatale truck-ongevallen met twintig procent zal worden gereduceerd. Volgens Mercedes-Benz kan de autonoom rijdende truck over tien jaar een feit zijn.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
15 augustus 2025
Conti’s voor zelfrijdende voertuigen
15 augustus 2025
Hogere omzet, lagere winst Hankook
15 augustus 2025
‘Vol gas tegen de muur’
14 augustus 2025
‘Geen richting aangeven grootste ergernis’
14 augustus 2025
Yokohama boekt 10,3 procent meer omzet in H1 2025
14 augustus 2025
Jan-Piet van Kesteren directeur Goodyear EMEA
Meest bekeken berichten
Recente reacties