De Nederlandse autoverkoop kan maar niet aanhaken op de goede cijfers die elders in Europa worden gehaald. Voor de negentiende maand op rij scoorde de Europese autoverkoop een dikke plus (10,6 procent), terwijl Nederland een daling in maart noteerde van ruim 1 procent (29.030 auto’s).

Uit cijfers van Acea blijkt overigens wel dat Nederland het eerste kwartaal beter presteerde dan vorig jaar. Met een totaal van 110.158 verkochte auto’s werden in de eerste drie maanden van het jaar krap 3 procent meer verkopen geregistreerd dan een jaar eerder. De groei in Nederland valt evenwel in het niet bij de totale verkoopplus in de EU van 8,6 procent tot meer dan 3,5 miljoen wagens.

Volkswagen bleek ook in maart het best verkochte merk in de EU, gevolgd door Opel/Vauxhall en Renault.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
5 september 2025
Vijf jaar garantie op hydrauliek Winntec
5 september 2025
Universele TPMS-sensor van Inter-Tyre
5 september 2025
Toeleveranciers in het nauw
4 september 2025
Eurol partner van Formule 2-team Invicta
4 september 2025
Strategisch partnerschap Allianz Direct en Voogd
4 september 2025
Automotive manager wisselt snel van businessmodel
Meest bekeken berichten
Recente reacties