De occasionactie waarbij consumenten hun aankoopbedrag kunnen terugwinnen, ondersteunt autobedrijven in het realiseren van grotere verkoopaantallen. Dat concludeert AutoTrack. De totale omzet tijdens de actieperiode van de afgelopen maanden bedroeg ruim 76 miljoen euro.
In totaal hebben iets meer dan 6.250 consumenten, die gemiddeld ruim 12.000 euro besteedden, aan de actie meegedaan. Hiermee kwam de totale omzet op ruim 76 miljoen te liggen. Met de actie konden consumenten het aankoopbedrag van hun occasion terugwinnen en autobedrijven een kans op een jaar gratis adverteren.
Opvallend was de stijging van de gemiddelde verkoopprijs van de occasions. Dit gemiddelde ligt veel hoger dan in voorgaande jaren en wijst op een groei in de vraag naar kwalitatieve tweedehands auto’s, terwijl de laatste jaren over het algemeen de vraag naar goedkopere auto’s opvallend hoog was.
Doorzetten
Martijn Bovée, marketingmanager van AutoTrack, over de actie: “De verkoopaantallen en de hoge gemiddelde verkoopprijs tonen de groeiende vraag naar goede gebruikte auto’s op AutoTrack aan. Ik verwacht dat de markt deze lijn kan doorzetten.”
De meest verkochte auto’s via AutoTrack tijdens de actieperiode zijn:
1. Renault Mégane
2. Opel Astra
3. Volkswagen Golf
4. Volkswagen Polo
5. Opel Corsa