John de Mol heeft een belang van 5,1 procent genomen in TomTom. Op de beurs heeft dit belang een waarde van circa 120 miljoen euro. De Mol zou hiermee enige zeggenschap in het navigatiebedrijf willen opeisen en mede de richting willen bepalen.

Het zijn roerige tijden voor in navigatie gespecialiseerde bedrijven. Mede door de opkomst van de zelfrijdende en zelfsturende auto worden te pas en te onpas grote kaartspecialisten overgenomen door technologiereuzen als Apple of door autofabrikanten als BMW, Mercedes en VW die onlangs de kaartdivisie Here van Nokia voor 2,8 miljard euro overnamen. TomTom is de laatste der Mohikanen als het om overnames gaat. Het FD noteert bij monde van De Mol dat hij het liefst zou zien dat TomTom de samenwerking aangaat met technologiebedrijven aan de Amerikaanse westkust en uit China.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
4 juli 2025
Soeterwold Automotive naar Menno Broers
4 juli 2025
An Dams bestuurder Profile International
4 juli 2025
Het verlangen naar duidelijkheid
3 juli 2025
All-seasonband General Tire voor suv
3 juli 2025
AkzoNobel met Solera in datagestuurde duurzaamheid
3 juli 2025
Totale occasionverkoop H1 stijgt 4,2 procent
Meest bekeken berichten
Recente reacties