Renault Nederland is gestart met een Youtube videostrategie, waarbij volgens een vast format op een vast tijdstip een eigen programma wordt gepresenteerd. Met ‘Renault Life’ wil de autofabriek de merkidentiteit versterken en consumenten aanspreken.
In ‘Renault Life’ wordt de kijker iedere twee weken op donderdag om 17.00 uur meegenomen naar verschillende bijzondere Nederlanders. Zoals iemand met een historische Renault, een jonge fotografe, een eigenaar van een foodtruck en een zegevierende autocoureur. De hoofdpersonen zijn heel diverse personages, maar hebben één ding gemeen; ze hebben allemaal een enorme passie voor wat ze doen.
Wensen
De keuze van Renault om in te zetten op online video sluit aan bij de wensen van de nieuwe consument. Zo blijkt uit de Auto Shopper Study 2015 van Google en TNS dat 65 procent van de kopers in Europa online informatie zoekt over de aanschaf van een nieuwe auto. Bovendien heeft een online video de hoogste impact op auto-kopers, dit nog boven een bezoek aan de dealer.
Ook Youtube volgt en begeleidt de serie: “Renaults content serie is het nieuwste voorbeeld van hoe merken een digitale benadering gebruiken om hun verhaal te vertellen. Door te focussen op de passies en behoeftes van hun doelgroep, bouwt Renault aan een langdurige relatie, op een manier waarop mensen tegenwoordig op Youtube benaderd willen worden.”
[responsive-video identifier=”BJn-v4wPGV0″]