Volvo heeft het Rodi-onderzoek gewonnen, evenals vorig jaar. Volvo krijgt over de periode 2015 wederom de hoogste waardering van haar dealers. Het rapportcijfer is een 8,8, net als het jaar daarvoor. De tweede plaats is dit jaar voor Volkswagen.

Het rapportcijfer voor Volkswagen is afgelopen jaar gestegen van een 7,3 naar een 7,9. Over het algemeen lijken autodealers er weer meer vertrouwen in te hebben dat ze samen met hun importeur kunnen werken aan een sterk dealerbedrijf. Dat blijkt uit de 29ste editie van het Relatie Onderzoek Dealer Importeur (Rodi) van Bovag Autodealers.

Het algemene waarderingscijfers is met 0,3 punt gestegen naar een 6,7. De stijging van het Rodi-waarderingscijfer is onder meer te danken aan de hogere waardering van maar liefst 0,6 punt op de vraag naar ‘Winstmogelijkheden langere termijn’. Andere bemoedigende stijgers zijn: kosten opleidingen en trainingen ( 0,8) en reclame en verkoopondersteuning ( 0,6).

Natuurlijk blijven er ook aandachtpunten, zoals de levertijd van onderdelen bijvoorbeeld dat dit keer met een 6,5 wordt gewaardeerd. Het is zorgelijk dat juist op dit aspect een achteruitgang van 0,4 punt wordt genoteerd.

Eric Tak, de scheidende voorzitter Bovag Autodealers: “Onderdelen zijn bij uitstek iets waarmee dealers geld kunnen verdienen. En ook voor het merk is snelle, betrouwbare levering van onderdelen cruciaal. Zo kun je immers het gebruik van universele delen de pas afsnijden.”

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
19 mei 2025
MG opent grootste MG brandstore van Europa in Roermond
19 mei 2025
Aantal laadpunten gestegen, stagnatie dreigt
19 mei 2025
Vrouwen aan het stuur
19 mei 2025
Requal Equipment
16 mei 2025
Kwart jongeren kiest autoverzekering via vergelijkingssite
16 mei 2025
Nu nog een hobby
Meest bekeken berichten
Recente reacties