April 2017 is een slechte maand geweest voor de Nederlandse occasionverkoop. Zowel bij de onderlinge handel als die van bedrijf naar consument en bij consumenten onderling gingen de cijfers diep in het rood ten opzichte van april 2016.

De jongste cijfers van dataprovider VWE geven -9,1% aan voor de B2C-verkopen, -5,9% voor C2C en liefst -13,2% voor business-to-business. De B2B-terugval in de occasionverkoop van afgelopen maand kwam neer op 15.641 minder verkochte tweedehands personenwagens.

Relatief

Bij elkaar waren de drie segmenten goed voor 199.116 verhandelde occasions, tegen 220.093 in april 2016. Overigens is de terugval in de occasionverkoop minder ernstig als de eerste jaarkwartalen tegen elkaar worden afgezet. Op merkniveau valt de daling van afgelopen maand op bij Volkswagen. Die verkoop ging van 7562 naar 6185 stuks (B2B), van 10.794 naar 9491 (B2C) en van 8031 naar 7535 (C2C).
Deel dit artikel op​
Laatste nieuws
4 juli 2025
Soeterwold Automotive naar Menno Broers
4 juli 2025
An Dams bestuurder Profile International
4 juli 2025
Het verlangen naar duidelijkheid
3 juli 2025
All-seasonband General Tire voor suv
3 juli 2025
AkzoNobel met Solera in datagestuurde duurzaamheid
3 juli 2025
Totale occasionverkoop H1 stijgt 4,2 procent
Meest bekeken berichten
Recente reacties