DiagnosES brengt een benzinemotorversie op de markt van het reinigingsadditief Revive. Een  behandeling minimaliseert volgens de leverancier roet- en koolaanslag op de achterzijde van de inlaatkleppen van direct ingespoten benzinemotoren.

Van het product bestond al enige tijd een toepassing voor dieselmotoren. “Een veel gehoorde vraag van gebruikers was: kan ik het ook toepassen in een benzine-omgeving?”, zegt Streuman. Op zichzelf was dat mogelijk, maar omdat het gedrag en werking van Revive bij de ontwikkeling is afgestemd op een andere brandstof, introduceert de fabrikant nu toch een speciale, voor benzine ontwikkelde versie.

Doorstroming

Bij de toepassing kunnen garagebedrijven denken aan motoren zoals TSI, TSFI, HPi, THP en GDi. Doordat er geen brandstof langs de kleppen stroomt krijgt vervuiling hier een kans. “Zonder behandeling wordt de doorstroming belemmerd, waardoor de motor rijk zal lopen, het vermogen afneemt en het brandstofverbruik stijgt.” Iedere grote onderhoudsbeurt Revive benzine toevoegen voorkomt dit probleem, stelt Streurman. Verder zou het middel bij turbomotoren het koppel  herstellen. De leverancier stelt dat met Revive benzine het inlaattraject zonder demontage te reinigen valt, binnen tien minuten. Daarna dient een stevige proefrit gemaakt te worden van ongeveer twintig minuten.
Deel dit artikel op​
Laatste nieuws
28 oktober 2025
Guinness World Record voor Kia PV5 Cargo
28 oktober 2025
De beleving van elektrisch rijden
27 oktober 2025
Univé: Meer aanrijdingen op eerste dag wintertijd
27 oktober 2025
Toyota-diagnoseapparatuur voor VETOS-leden
27 oktober 2025
Ayvens zet in op e-commerce
27 oktober 2025
Oog voor technici
Meest bekeken berichten
Recente reacties