De BMW Groep heeft de wereldwijde verkoop van BMW, Mini en Rolls-Royce in het eerste halfjaar van 2017 met 5,0 procent zien toenemen tot een recordtotaal van 1.220.819 voertuigen.
Ook de maand juni alleen liet een recordaantal verkopen zien van in totaal 232.620 voertuigen, een plus van 2,1 procent ten opzichte van juni 2016.
Elektrisch
Met de komst van de Mini Cooper S E Countryman All4 in juni beschikt de BMW Groep nu over negen geëlektrificeerde modellen. De verkoop van elektrische auto’s uit de BMW Groep bedroeg in het eerste halfjaar van 2017 in totaal 51.725 voertuigen, een plus van 79,8 procent ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Doel van de BMW Groep is om er uiteindelijk 100.000 te verkopen over heel 2017.
BMW
Het merk BMW deed het in de groep het beste, met een totaal van 1.038.030 voertuigen in het eerste halfjaar, een toename van 5,2 proce3nt ten opzichte van het eerste halfjaar in 2016. In juni bedroegen de verkopen 192.873 in totaal, een plus van 2,0 procent ten opzichte van juni 2016.
Verschillende modellen droegen bij aan de groei in het eerste halfjaar, met name de X1 (+45,2 procent, tot een totaal van 136.748 voertuigen), de X5 (+10,6 procent, tot een totaal van 89.958), de 1 Serie (+6,5 procent, tot een totaal van 91.802) en de 7 Serie (+26,9 procent, tot een totaal van 32.290).
Mini en Rolls-Royce
De verkopen van Mini bedroegen in het eerste halfjaar van 2017 in totaal 181.214, een plus van 3,6 procent ten opzichte van het eerste halfjaar in 2016.
De verkopen van Rolls-Royce vielen wat tegen: in totaal 1575 voertuigen vonden een nieuwe eigenaar, wat 6,5 procent minder is dan in het eerste halfjaar van 2016. De BMW Groep wijt deze daling aan de grote populariteit van de Rolls-Royce Dawn, die in het eerste halfjaar van 2016 op de markt kwam.