Hoe gaan autofabrikanten in 2021 uitkomen onder de honderd gram CO2-uitstoot die de EU vanaf dat jaar verplicht stelt? Die vraag komt aan bod in deel twee van de drie videocolumns die Frank J. van Klink wijdt aan elektrische mobiliteit.

Van Klink – in het dagelijks leven directeur XLLease, XLEasy en XLRent – betoogt dat de uitlaatpijp als criterium om vervuiling te bepalen overschat is. “Als het bouwen van een auto, haar levensloop maar ook haar sterven wordt doorberekend in milieubelasting, dan komen er heel andere rekensommen tevoorschijn. Dan komen we eerder bij de bron dan bij de uitlaat.” De uitdaging voor de industrie is daarom: hoe bouw ik een auto die met groene energie tot stand is gebracht en hoeveel materiaal hiervan komt uit hergebruik? Geluiden als zou de elektrische auto de verbrandingsmotor misschien wel eens niet gaan vervangen verwijst Van Klink naar het rijk der fabelen.
Deel dit artikel op​
Laatste nieuws
16 oktober 2025
Automechanika start klassiekernetwerk
16 oktober 2025
RDC waarschuwt voor proefritfraude
16 oktober 2025
Gratis winterinspectie Hyundai
16 oktober 2025
Omzet Fastned plust 44 procent in Q3
15 oktober 2025
Hampsink sluit zich aan bij AllParts
15 oktober 2025
ETRMA wil overheidsprikkels voor betere banden
Meest bekeken berichten
Recente reacties