Toyota vestigt in Londen een start-up die zijn activiteiten op het gebied van connectiviteit gaat ondersteunen. Het draait om de ontwikkeling van producten en diensten voor de Europese markt.

Met het oog daarop zoekt het concern gespecialiseerd personeel. Concreet gaat het om 35 tot vijftig data-analisten, ingenieurs en softwareontwikkelaars. Toyota wil inspelen op “de groeiende omarming in Europa van nieuwe business op het gebied van mobiliteit.” Trefwoorden in dat verband: kunstmatige intelligentie, big data, geautomatiseerd rijden, rit- en autodeling, onderling communicerende systemen. De doelgroep van Toyota Connected Europe (TCEU) bestaat uit zowel consumenten als bedrijven, overheden en andere belanghebbenden. In de Verenigde Staten heeft de autobouwer al een vergelijkbare tak. De ceo ervan, Zack Hicks, gaat ook de nieuwe business unit in Londen aansturen. In eerste instantie is daarmee een investering van ruim vijf miljoen pond gemoeid.
Deel dit artikel op​
Laatste nieuws
5 november 2025
Stijging autokilometers te danken aan groei wagenpark
5 november 2025
De volgende stap in Bosch Remote Diagnostics
4 november 2025
2,2 procent meer occasions verkocht
4 november 2025
Bosch vernieuwt online trainingsprogramma
4 november 2025
Campus VTS: een nieuwe stap vooruit voor garages
4 november 2025
Autobedrijf aansprakelijk na hack mailbox?
Meest bekeken berichten
Recente reacties