De Nederlandse schadeherstelsector kenmerkt zich door een hoge mate van professionalisering. Dat betekent niet dat de sector uitontwikkeld is en nooit meer verandert. Onder invloed van internationale ontwikkelingen wordt de sector ook in Nederland gedwongen keuzes te maken.
Hierover zal het gaan tijdens de bijeenkomst van 20 juni van kennis- en netwerkorganisatie Automotive Insiders, getiteld Tijd voor nieuwe keuzes in schadeherstel.Fix Auto
Roy de Lange is directeur van schadeherstelketen Fix Auto Duitsland, een keten die daarnaast ook vestigingen heeft in onder meer de Verenigde Staten, Canada, het Verenigd Koninkrijk en Frankrijk. Hij zal na een korte presentatie in een vraaggesprek ingaan op trends die onder meer vanuit de Verenigde Staten naar ons land overwaaien, in het bijzonder met betrekking tot de inrichting van schadeherstelnetwerken. Daarnaast zal De Lange specifiek de rol van merkerkend schadeherstel in het buitenland belichten. Dat is met name interessant omdat schadeherstel in Nederland traditioneel door universele schadeherstelbedrijven werd beheerst en daar nu een grotere rol voor de dealer lijkt te zijn weggelegd. Het is verrassend om te zien hoe die situatie verschilt met de Duitse. Behalve Roy de Lange zullen ook andere deskundigen aan het woord komen. Onder hen:- Gerard Hoefakker, directeur schade bij Wensink Automotive
- Paul Knapper, businessmanager Aegon
- Job Haefkens, voorzitter Stichting Onafhankelijk Schadeherstel
- Anna van Tienhoven, consultant en eigenaar Innflex
- Derk Roodhuijzen de Vries, mede-oprichter en ceo schadeherstel-app Fixico
