Technomarketing uit Roosendaal vervolmaakt de E-Cube met een tweede generatie van deze mobiele bandenservice. De apparatuur, die zowel in de lengte als in de breedte in iedere gangbare bestelbus geplaatst kan worden, wordt binnenkort gepresenteerd tijdens Automechanika.

e-cubeDe eerste generatie van het product werd in mei 2017 gepresenteerd tijdens de equipmentbeurs in Bologna. Algemeen directeur Ralph Dubbeldam van Technomarketing: “Dat was de eerste generatie van het apparaat, speciaal voor een grote Duitse klant ontwikkeld naar zijn configuratie. Generatie 2 van de E-Cube wordt grotendeels in Roosendaal geproduceerd en geassembleerd. Hij wordt helemaal naar onze eigen specificaties gemaakt, waardoor die tweede generatie compacter, functioneler en krachtiger is. Bright levert slechts een beperkt aantal componenten voor de balanceer unit. Op deze manier ontstaat er een made in Holland-product, dat op Automechanika wordt gelanceerd en meedingt naar een Innovation Award. Technomarketing verkoopt de E-Cube wereldwijd.”

Compact

Compact is de E-Cube zeker. Hij past achterin de cabine van bijvoorbeeld een Volkswagen Crafter. Dubbeldam: “Hij kan zelfs gebruikt worden met een gesloten schuifdeur in alle gangbare bestelwagens van het formaat Crafter. En dan kunnen er nog tientallen banden en wielen mee.” Omdat Technomarketing vindt dat er meerdere lichte services in een dergelijke wagen aanwezig moeten zijn, is de bandenserviceapparatuur bijvoorbeeld te combineren met de I-Cube, voor aircoservice.

Klanten

De productiecapaciteit van de E-Cube is nog niet dusdanig dat Nederlandse klanten dit jaar al een E-Cube in gebruik kunnen nemen. “Er zijn in Nederland wel gesprekken gaande met een grote online bandenverkoper. In Zwitserland zijn we aan het testen met Volkswagen en in het zuiden van Europa rijdt Norauto al met servicewagens rond met de E-Cube aan boord.”

Elektrisch

De E in E-Cube staat uiteraard voor elektrisch. Voor het apparaat is dus ook geen generator nodig die herrie maakt en uitlaatgassen produceert. “Er zijn vier lithium of vier AGM-accu’s die men AC/DC dan wel DC/DC laadt. Daarmee wordt de accu van het voertuig ontlast. Wanneer de accu’s volledig geladen zijn, kunnen zo’n vijftig wielenwissels gerealiseerd worden zonder dat de motor van de bus draait.”
Deel dit artikel op​
Laatste nieuws
4 juli 2025
Soeterwold Automotive naar Menno Broers
4 juli 2025
An Dams bestuurder Profile International
4 juli 2025
Het verlangen naar duidelijkheid
3 juli 2025
All-seasonband General Tire voor suv
3 juli 2025
AkzoNobel met Solera in datagestuurde duurzaamheid
3 juli 2025
Totale occasionverkoop H1 stijgt 4,2 procent
Meest bekeken berichten
Recente reacties