Naast de voortschrijdende voertuigtechniek, connectiviteit en nieuwe reparatiemethoden rammelen ook autonoom rijden en ADAS steeds meer aan de poort van de schadebranche. De gevolgen voor de sector – afnemende reparaties en verzekeringsclaims – worden besproken tijdens IBIS Global Summit 2019.

De toonaangevende, jaarlijkse ontmoeting voor partijen uit de internationale schade-industrie heeft het programma rond.  Zelf spreekt ze van Het Grote Debat, dat verdeeld over 11 en 12 juni plaatsvindt in het noord-Italiaanse Baveno en draait om vijf thema’s:
  • Skills – na jaren van ontoereikende investeringen en een aanhoudend slecht imago maakt de sector een groot tekort aan ‘handjes’ mee. Actie is nodig, maar hoe?
  • Winstgevendheid – in de pas lopen met verandering en tegelijk winstgevend blijven is een uitdaging. Maar het kan wel.
  • Techniek – voertuigen bevatten meer technologie dan ooit. Hoe blijft een auto te repareren?
  • Mobiliteit – welke kansen en bedreigingen leveren elektrische auto’s op voor de schadebranche?
  • Voertuigdata – er stroomt meer data dan ooit tussen de eigenaar, verzekeraar en het schadebedrijf. Gaat dat wel veilig?

App

Sprekers dit jaar zijn werkzaam bij onder meer Daimler, Columbia University, Rent-A-Car, Ford of Europe, Verisk Insurance Solutions, Audatex UK en CAPS Consortium. Dave Luehr, auteur van The secrets of America’s greatest bodyshops, geeft eveneens een presentatie. Nieuw dit jaar is de mogelijkheid om met de Global Summit app vooraf netwerkafspraken te maken. De organisatie heeft meer dan 350 stoelen te verdelen. Een ervan is gereserveerd voor Aftersales Magazine, dat uitgebreid verslag zal doen van dit internationale schadeherstelcongres.
Deel dit artikel op​
Laatste nieuws
18 april 2025
Schadeafhandeling Toyota Nederland via Openclaims
18 april 2025
Harvest Automotive benoemd tot officiële distributeur Atera
18 april 2025
Invoering betaald parkeren: ‘Het interesseert de gemeente niet’
17 april 2025
One-stop-shop-visie krijgt vorm
17 april 2025
42 procent minder verkeersdoden in 25 jaar
17 april 2025
Geen extra monteur maar extra bruggen
Meest bekeken berichten
Recente reacties