Valeo komt met Safe Side, een na-inbouw oplossing voor dodehoekdetectie. Het pakket bestaat onder meer uit radarsensoren en alle noodzakelijk kabels en accessoires voor installatie en kalibratie.

De meeste aanrijdingen tussen auto’s en fietsers gebeuren bij rechts afslaan. Ook op de snelweg ontstaan bij wisseling van rijstrook vaak kritieke situaties, die tot ongevallen kunnen leiden. Zien en gezien worden is de beste manier om verkeersongevallen te voorkomen, stelt Valeo.

Safe Side beschikt over sensoren die over vijf meter afstand een ander voertuig aan de achterzijde kunnen detecteren. Zijdelings ‘ziet’ het systeem voertuigen tot 2,5 meter. Onderlinge verschillen in snelheid tussen voertuigen worden opgemerkt tussen 5 en 40 kilometer. Wanneer de bestuurder door een naderend voer¬tuig ingehaald wordt, waarschuwt het dodehoeksysteem met een oranje licht. Gebruikt de bestuurder de richtingaanwijzer terwijl zich in de dode hoek een voer¬tuig bevindt, dan waarschuwt het systeem met een rood licht. De nachtmodus wordt geactiveerd wanneer de achterlichten of koplampen ingeschakeld worden.

Valeo levert alcoholdoekjes mee om de binnenzijde van de bumper te reinigen, voor optimale hechting van de sensors. Die worden met behulp van magneten op de juiste plek gepositioneerd.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
11 april 2025
ProMedia neemt Aftersales Magazine over
10 april 2025
CarXpert: zestig franchiseovereenkomsten getekend
10 april 2025
TNO opent smart mobility center op Helmondse campus
10 april 2025
Boetes voor Nokian en oud-werknemers
10 april 2025
VZR: Hoge afkoopsommen bij verplichte elektrische auto’s onacceptabel
9 april 2025
Nexus Automotive International onthult bandenstrategie
Meest bekeken berichten
Recente reacties