Op 15 juli aanstaande zal de Spaanse bank Santander onder de naam Autobörse.de in Duitsland een mobiliteitsplatform introduceren waarop niet alleen auto’s en motorfietsen worden aangeboden, maar ook diverse mobiliteitsdiensten.

Santander is een belangrijke speler in de Europese autobranche. De bank speelt op vele fronten een financiële rol. Met Autobörse.de krijgen onze oosterburen de primeur van de bank voor het digitale mobiliteitsplatform. Afhankelijk van de deelnemende partnernetwerken worden hier niet alleen nieuwe en gebruikte auto’s, motoren en andere vervoermiddelen te koop aangeboden (zoals in Nederland viaBovag.nl doet), maar ook financieringen, verzekeringen en autodeeldiensten.

Virtueel shopping center

De verwachting is dat consumenten al vrij snel na de introductie op het platform ook terecht kunnen voor reparaties, onderhoud en bandenvervanging. Zo ontstaat een virtueel shopping center voor de consument rondom mobiliteit. Welke partij zou dit in Nederland op kunnen gaan zetten? Santander? Amazon? Marktplaats? Of misschien toch gewoon viaBovag?

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
2 december 2025
VWE: 3,1 procent minder occasions
2 december 2025
BOVAG: occasionmarkt daalt 3,8 procent in november
2 december 2025
Fastned krijgt eerste volledig elektrische locatie in Frankrijk
2 december 2025
Jaar uitstel voor EUDR
2 december 2025
Den Elzen Groep neemt ABS Autoherstel Storm over
2 december 2025
Strategische afhankelijkheid
Meest bekeken berichten
Recente reacties