Ook bij een inventarisatie van vergelijkingswebsite Overstappen.nl komt bumperkleven als grootste irritatie onder automobilisten naar voren.

Het onderzoek werd gedaan onder ruim duizend Nederlandse autobezitters. Bumperkleven als belangrijkste irritatie van automobilisten kwam ook al naar voren in een recent onderzoek van verzekeraar Allianz Direct onder ruim duizend Nederlanders met een autorijbewijs. Opvallend verschil is dat de op één na grootste irritatie uit dat onderzoek, het smartphonegebruik in het verkeer, niet specifiek wordt genoemd in het onderzoek van Overstappen.nl.

Top 5

Wat na bumperkleven, dat door 56 procent van de ondervraagden genoemd wordt, volgens het onderzoek van Overstappen.nl wél tot irritatie leidt, zijn het geen richting aangeven (46 procent), langzaam rijden op de linkerbaan (33 procent), afsnijden 28 procent) en onoplettende bestuurders (25 procent). Onder die laatste categorie vallen uiteraard weer wel de mensen die tijdens het rijden hun smartphone raadplegen.

 Jerry Poel, verzekeringsexpert bij Overstappen.nl licht toe: “Het vervelende rijgedrag van bestuurders en de daaropvolgende irritaties in het verkeer komen de verkeersveiligheid niet ten goede. Helaas gebeuren er jaarlijks nog steeds vele ongelukken door slecht rijgedrag of niet adequate reactie van bestuurders hierop.”

Deel dit artikel op​

0 reacties

  1. Is er onderzocht wat de reden is van bumperkleven of waarom mensen op de linkerbaan te langzaam rijden?
    Heel veel mensen weten niet dat hun kilometerteller een afwijking heeft en dat de aangeduide snelheid niet de werkelijke snelheid is.
    Bij sommige auto’s is de afwijking 3% (103 km/h op de teller en werkelijke snelheid 100 km/h), maar dit verschil tussen teller en werkelijk snelheid is zelfs bij nieuwe auto’s vaak 7% en nog hoger. (Verkapte zuinige auto?)
    Door deze verschillen op de teller kunnen sommige mensen (veel) te langzaam rijden ten opzichte van anderen en krijg je mogelijk situaties als in dit onderzoek naar voren komen.
    Waarom wordt niet verplicht dat de afwijking 3% moet zijn? Door dezelfde afwijking rijden we mogelijk met dezelfde werkelijke snelheid en voorkomt dit irritaties en ergernis.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
27 augustus 2025
Continental roept EcoContact 6 terug
27 augustus 2025
Laatste kans voor Europese auto-industrie
27 augustus 2025
Autodoc opent marktplaats in Benelux
27 augustus 2025
Premium universeel omarmt Bosch Car Service
26 augustus 2025
Ayvens sluit inkoopdeal met Chery
26 augustus 2025
‘Bijtellingsregime bedreiging voor EV’
Meest bekeken berichten
Recente reacties