De Bosch ESI[tronic]-diagnosesoftware wordt eind januari 2024 vervangen door de snellere, intuïtieve en eenvoudigere ESI[tronic] Evolution. Bij elke update worden nieuwe functies en aanpassingen geïntroduceerd, waar de gebruikers geleidelijk mee vertrouwd raken, terwijl ze de software dagelijks gebruiken.

Een belangrijke noviteit is de uitbreiding van de ESI[tronic]-software met de directe toegang tot originele documenten van voertuigfabrikanten, te beginnen met de merken Audi en VW. In een apart venster kan de gebruiker originele documenten, zoals schakelschema’s en instructies zoeken en bekijken. Bosch zal de software bij volgende updates uitbreiden met de toegang tot de originele documenten van andere voertuigfabrikanten.

Startscherm

De vernieuwing van de ESI[tronic]-software begint allemaal met de introductie van een nieuw startscherm. Van hieruit heeft de gebruiker direct toegang tot de hoofd- en submenu’s van ESI[tronic]. Met slechts één klik kan de gebruiker bijvoorbeeld een voertuigscan starten, technische gegevens en onderhoudsplannen bekijken of de status van de hoogspanningsaccu uitlezen. Het nieuwe startscherm met een intuïtief ontwerp en de duidelijker gestructureerde softwarefuncties vereenvoudigen de navigatie. Een nieuwe voertuigidentificatiefunctie maakt de voertuigselectie ook veel eenvoudiger.

De vernieuwde software biedt ook de mogelijkheid om het startscherm te personaliseren. Het verbeterde menuselectiehulpmiddel kan worden gebruikt om noodzakelijke functies toe te voegen en onnodige functies te verwijderen. De structuur en het ontwerp van de submenu’s blijven ongewijzigd.

Cloud

Ook de functies van de Bosch Connected Repair Cloud-netwerkoplossing, die werkplaatsapparaten met elkaar verbindt en hun gegevens opslaat in de centrale Bosch Cloud, zullen in de toekomst worden geïntegreerd en direct op het startscherm worden weergegeven. Gebruikers kunnen dan rechtstreeks vanuit ESI[tronic] Evolution taken starten, verwerken en voltooien.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
2 april 2025
NexDrive en 50five maken laadoplossingen toegankelijk
2 april 2025
Autobedrijf Jan Greijmans verder als TOP Merkspecialist in Mazda
2 april 2025
Een robuuste strategie
1 april 2025
Registraties nieuwe auto’s dalen met 10 procent in eerste kwartaal 2025
1 april 2025
Accupakket als zwaard van Damocles
1 april 2025
Autodealers in 2024: meer omzet, minder winst
Meest bekeken berichten
Recente reacties