Autodoc heeft zijn groeikoers in 2024 voortgezet en realiseerde een omzetstijging van 18,9 procent tot € 1.555,0 miljoen. Ook bereikte de online onderdelendistributeur een nieuw record met de verkoop van meer dan 65,6 miljoen producten in 2024 tegenover 56,1 miljoen in 2023.
Aangejaagd door de toenemende trend naar online winkelen in de aftermarket groeide het actieve klantenbestand met 13,5 procent en bedroeg 8,4 miljoen aan het einde van 2024. Tevens voegde het bedrijf ongeveer 900.000 nieuwe producten aan zijn assortiment toe, waarmee het totale aantal beschikbare producten op 6,7 miljoen kwam.
Autodoc PRO
In zijn tweede volledige operationele jaar heeft Autodocs B2B-divisie Autodoc PRO een indrukwekkend momentum vertoond met een omzetstijging van ongeveer 280,0 procent – van ongeveer € 18 miljoen in 2023 tot ca. € 68 miljoen in 2024. Tegen het einde van het jaar waren alle 106 aangewezen zones in Frankrijk volledig operationeel en werden bestaande garage-partnerships aanzienlijk uitgebreid, hetgeen resulteerde in een duidelijke toename van het bestelvolume. In totaal waren de B2B-activiteiten goed voor ongeveer 4,3 procent van de totale omzet van de Groep.
Ambitie 2025
Autodoc kende een sterke start in het eerste kwartaal van 2025 en is enthousiast over de langetermijnkoers van het bedrijf. Vooruitblikkend naar 2025 zal Autodoc zich richten op de voortdurende verbetering van de klantervaring, terwijl het productassortiment wordt uitgebreid, de logistieke infrastructuur verbeterd en prijsstrategieën geoptimaliseerd. Naast de voortdurende groei in B2C en de Europese expansie van de marktplaats wil Autodoc zich in 2025 sterk richten op de uitbouw van de B2B-activiteiten.
Het onlangs geopende, 15.000 m² grote distributiecentrum in Gent in België ondersteunt deze ambitie met de uitbreiding van de leveringscapaciteit, met name voor B2B-klanten in Frankrijk, de Benelux en delen van Duitsland.