Met een eerste assortiment van 900 onderdelen keert Hella terug naar de productgroep thermomanagement in het aftermarket-segment, waaronder essentiële onderdelen voor airconditioning zoals compressoren, condensors, interieurventilatoren en voor motorkoeling zoals radiatorventilatoren, radiatoren en intercoolers.
“Hella is al meer dan twintig jaar innovatief op het gebied van thermomanagement. Op basis van onze expertise op het gebied van motorkoeling en airconditioning voor personenauto’s en bedrijfswagens willen we onze leidende positie op de aftermarket verder versterken”, legt Marcel Wiedmann uit, hoofd onafhankelijke aftermarket bij Hella.
Uitbreiding
Bestaat het assortiment aanvankelijk uit 900 onderdelen, tegen 2027 wil Hella het aantal onderdelen uitgebreid hebben tot 6000 om aan de groeiende marktbehoeften te voldoen. “Ons doel is om ons productportfolio aanzienlijk uit te breiden en een volledige integratie van de producten in de IAM te bereiken”, zegt Wiedmann.
“Door synergiën te creëren met ons IAM-assortiment van elektronische onderdelen zoals koelvloeistofthermostaten, luchtkwaliteitsensoren en temperatuurschakelaars, bieden we alles vanuit één bron aan en onderscheiden we ons zo merkbaar van de concurrentie.”
Op middellange termijn zullen toekomstgerichte technologieën uit de OEM-sector voor elektrische voertuigen, waaronder de Coolant Control Hub (CCH), de elektronische klepactuator (eVA) en de mediumpomp (MPX), ook op de aftermarket worden geïntroduceerd. “Deze componenten vertegenwoordigen baanbrekende OE-knowhow, die achtereenvolgens zal worden geïntegreerd in ons IAM-assortiment”, zegt Wiedmann.