Geef mobiliteit een centrale plek in het verkiezingsbeleid. Met deze boodschap in een paginagrote advertentie in het FD doet RAI Vereniging een dringende oproep aan de politieke partijen in Nederland, in de aanloop naar de Tweede Kamerverkiezingen van 29 oktober.
“Mobiliteit raakt ons allemaal – van scholier tot ondernemer, van fietsenmaker tot vrachtwagenchauffeur”, zegt Frits van Bruggen, algemeen voorzitter van RAI Vereniging. “Als vereniging met meer dan 700 leden uit de mobiliteitsindustrie denken we graag mee over hoe Nederland in beweging blijft. We brengen kennis en praktijkervaring samen om bij te dragen aan goed beleid.”
Zeven tips
Concreet geeft RAI Vereniging de samenstellers van de verschillende verkiezingsprogramma’s zeven tips voor beleid dat niet alleen de reiziger centraal stelt, maar ook de kracht van de Nederlandse maakindustrie benut. Denk aan het versnellen van de transitie naar zero emissie, investeren in slimme infrastructuur en het versterken van technologische innovatie in eigen land.
“We combineren public affairs met media-impact”, zegt Van Bruggen. “Onze leden beschikken over unieke expertise in duurzame, innovatieve en veilige mobiliteit. Die kennis delen we actief met politiek en samenleving. Met deze campagne laten we zien waar we als sector aan werken en hoe we kunnen bijdragen aan slimme, toekomstgerichte keuzes. We doen dat open en eerlijk, met als doel samen te bouwen aan beleid dat werkt voor iedereen. Het is tijd voor duidelijke keuzes.”