25 tot 30 procent van de pechgevallen die verzekeraar AXA Partners Benelux de afgelopen maanden heeft behandeld, hadden vermeden kunnen worden met de juiste preventieve maatregelen.
Dat meldt AXA Partners Benelux op grond van nieuwe berekeningen. Van de 7000 dossiers die AXA de afgelopen maanden behandelde, zijn dat omgerekend zo’n 2100 gevallen. De verzekeraar ziet dat klanten die regelmatig preventieadvies ontvangen, gaande van pushmeldingen tot seizoensgebonden controleherinneringen, 10 tot 15 procent minder bijstandsoproepen per jaar doen.
Elektrisch
Van de 7000 dossiers die AXA Partners behandelde tussen juli en augustus had 33 procent betrekking op panne langs te weg en was 15 procent gelinkt aan een probleem met de batterij. “We zien een toename het aantal elektrische auto’s in onze bijstanddossiers. We zien opvallend meer gevallen van batterij- of oplaadproblemen gelinkt aan elektrische of hybride auto’s. Daarnaast merken we ook dat autobestuurders nog te weinig aan de slag gaan met preventieve maatregelen” zegt operationeel directeur Aurélie Neufkens.