26 procent meer omzet voor Liqui Moly

Liqui Moly, dat onlangs in Nederland van distributeur veranderde, is het nieuwe jaar gestart met een grote omzetsprong. In het eerste kwartaal realiseerde de onderneming een omzet van 95,5 miljoen euro. Dat is 26 procent meer dan in de eerste drie maanden van 2011. De omzet in thuisland Duitsland groeide met zeventien procent.

De omzetgroei valt in het buitenland met maar liefst 34 procent nog hoger uit ten opzichte van vorig jaar. Het jaar 2011 werd overigens afgesloten met een omzetgroei van zo’n twintig procent.
Momenteel ligt Liqui Moly qua doelstellingen goed op koers. Algemeen directeur Ernst Prost: “Wanneer we zo doorgaan, dan realiseren we dit jaar makkelijk 400 miljoen euro en in 2020 zo’n 1,5 miljard euro.”

Met de omzet groeide ook het aantal personeelsleden. Het afgelopen jaar werden bij Liqui Moly zeventig nieuwe banen gecreëerd. In het eerste kwartaal van 2012 zijn drie nieuwe vacatures ingevuld.

Esmée Dirkse

Webmanager, officemanager, eventmanager; Esmée draait er haar hand niet voor om. In de afgelopen jaren heeft het takenpakket voor Aftersales Magazine een mooie evolutie laten zien, waarvan de gepubliceerde berichten slechts een kleine afspiegeling zijn.

Van Esmée Dirkse zijn er nog 2717 artikelen verschenen. Meest recente artikelen van Esmée Dirkse

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.