67,8 procent particulieren interesse in winterbanden

Welkewinterbanden.nl heeft onderzoek gedaan naar het aankoopgedrag van winterbanden. Aan het online onderzoek, dat liep tussen 27 september en 9 oktober hebben 4.885 Nederlanders meegedaan die zich oriënteren op winterbanden.

Welkewinterbanden.nl heeft de respondenten voorgelegd waarom zij zich oriënteren op winterbanden en daarbij de vier meest gangbare opties voorgelegd, namelijk: Korte ritjes (bijvoorbeeld boodschappen), vakantie in het buitenland, veel kilometers binnen Nederland en woon-werkverkeer. Van de ondervraagden geeft 57 procent aan winterbanden als optie te zien voor woon-werkverkeer. Bij korte ritjes is dit 13,5 procent, voor vakantie in het buitenland 14,4 procent en 15,1 procent geeft aan het voor veel kilometers binnen Nederland als optie te zien.

Van de Nederlanders zegt 92,2 procent die veertien inch winterbanden nodig hebben, niet bereidt zijn meer dan honderd euro uit te geven. Dat percentage loopt (fors) op naar mate de grootte van de band toeneemt. Welkewinterbanden.nl denkt dat een mogelijke reden daarvoor kan zijn dat bij kleinere banden doorgaans kleinere (en minder kostbare) auto’s horen. De prijs van de winterbanden in verhouding tot de prijs van de auto zou dan ook lager moeten zijn.

De onderzoekers willen ook weten of Nederlanders die zich oriënteren op winterbanden al eerder winterbanden hebben gekocht. Een meerderheid van bijna 67,8 procent gaf daarbij aan nog niet eerder winterbanden aangeschaft te hebben. Uit het onderzoek kwam naar voren dat Nederlanders die al eerder winterbanden gekocht hebben bereid zijn meer te betalen bij een nieuwe aankoop.”Dit suggereert dat Nederlanders die al eerder winterbanden gekocht hebben zich meer bewust zijn van de voordelen en daar ook meer geld voor over hebben”, aldus de website.

Met 3.361 respondenten kiest meer dan tweederde van de oriënterende Nederlanders voor het gemak van het laten bezorgen van de winterbanden bij een lokale autogarage en om die daar te laten monteren.

Esmée Dirkse

Webmanager, officemanager, eventmanager; Esmée draait er haar hand niet voor om. In de afgelopen jaren heeft het takenpakket voor Aftersales Magazine een mooie evolutie laten zien, waarvan de gepubliceerde berichten slechts een kleine afspiegeling zijn.

Van Esmée Dirkse zijn er nog 2717 artikelen verschenen. Meest recente artikelen van Esmée Dirkse

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *