AAS en Onna Onna starten hulpdienst

Verzekeraar Onna Onna start op 23 juli in samenwerking met Schadeherstelketen AAS een landelijk opererend netwerk van hulpauto’s, die bij ongevallen gaan assisteren. Serious Assist biedt assistentie na een auto-ongeluk, zoals het opvangen van alle betrokkenen, het helpen bij het invullen van formulieren, het nemen van foto’s en het naar huis brengen van de betrokken personen.

Lex Orie, directeur Onna Onna: “In navolging van de in de Verenigde Staten reeds succesvolle praktijk van hulpverlening ter plaatse door verzekeraars, zal Onna Onna een volledig nieuwe invulling geven aan dienstverlening op het moment van schade. Na een impactvol, vervelend ongeval kan immers iedereen wel een steuntje in de rug gebruiken. Wij doen dat door binnen dertig minuten ter plaatse te zijn en de klant bij alle denkbare zaken te assisteren.”

De rol van AAS

Volgens AAS-directeur Nicole Spenkelink is de wens van de klant dat de schadeketen steeds meer ontzorgt. “Je moet nog veel meer dan vroeger naar de klant toe kruipen. Er is een verschuiving ontstaan om diensten op te nemen om te ontzorgen. Klanttevredenheid staat daarbij voorop.”

De schadeketen heeft nu twintig vestigingen voorzien van een speciale Onna Onna-auto. “Deze vestigingen zorgen voor een ‘polisdichtheid’ voor heel Nederland. Als de verzekeraar belt om te gaan helpen, dan sturen wij iemand van ons in zo’n auto op pad. Mocht er vanuit één van deze twintig locaties extra hulp nodig zijn, dan wordt een andere AAS-vestiging ingeschakeld.”

De bedrijven

AAS Schadeherstel (Allround Automotive Solutions) was al exclusief schadepartner van Onna Onna. Niet alleen voor Serious Assist, maar ook andere schade-opdrachten via sturing. “Als de ongevallenhulpdienst een succes is, dan kunnen we eventueel groeien en de vloot van twintig auto’s uitbreiden”, aldus Spenkelink.

Onna Onna is in 2008 geïntroduceerd als eerste aanbieder van verzekeringen, volledig gericht op vrouwen. Sinds midden 2011 is Aegon Nederland mede-eigenaar van de verzekeringsmaatschappij.

Lees hier een uitgebreid interview met Nicole Spenkelink >>

Esmée Dirkse

Webmanager, officemanager, eventmanager; Esmée draait er haar hand niet voor om. In de afgelopen jaren heeft het takenpakket voor Aftersales Magazine een mooie evolutie laten zien, waarvan de gepubliceerde berichten slechts een kleine afspiegeling zijn.

Van Esmée Dirkse zijn er nog 2717 artikelen verschenen. Meest recente artikelen van Esmée Dirkse

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.