ABS werkt aan herinrichting netwerk

Ook schadeketen ABS Autoherstel is druk bezig met de herinrichting van het eigen netwerk. Er wordt gewerkt aan een differentiatie tussen cosmetisch en complex hertstel en ‘er zal schadewerk binnen het netwerk worden uitbesteed’, zo meldde ABS-directeur Nico Stolk tijdens het relatie-evenement ‘Be connected’ van de schadeketen.

Bestuursvoorzitter Albèrt de Goey benadrukte nog eens dat ‘degene met het snelste aanpassingsvermogen de beste overlevingskansen hebben’ en dat onderlinge samenwerking essentieel is voor alle ondernemers in de keten.

“Wij zijn een keten waar alle merkspecialismen zijn vertegenwoordigd, maar niet op alle plekken”, aldus Stolk, die liet weten vooral de klantwens centraal te stellen en daarmee het grote belang van data onderstreept. Be connected was immers het thema van de middag, met als rode draad: wat betekent de aankomende hausse aan big data voor een schadeketen en wat kunnen schadeherstellers ermee? “De grote kunst is te weten wat te doen met al die data”, meent Stolk.

Niet te ingewikkeld

Volgens innovatiemanager Hans Bresser van Bovag hoeft de sector zeker niet voorop te lopen met alle ontwikkelingen, maar moeten de trends in big data wel gevolgd worden. Bresser zette tal van aankomende ontwikkelingen nog eens keurig op een rijtje. “Het wordt een ingewikkeld speelveld en gaandeweg zullen we samen met de klant ontdekken hoe het er in de toekomst precies gaat uitzien”, aldus Bresser.

Volgens Walter van Benthem (country commercial directer ABZ/Solera) gaat het in de toekomst niet meer zozeer om ‘contact, maar om content’. “Maar we moeten het vooral ook niet te ingewikkeld maken. Het gaat met name om de relevantie van al die data”, meent hij.

Het was de eerste keer dat ABS Autoherstel een relatie-evenement organiseerde voor haar leden én relaties, waar jammer genoeg niet alle leden aanwezig konden zijn vanwege de grote werkdrukte door de hagelschade. De bedoeling is er een terugkerend event van te maken.

Ivonne Vermeulen

Eindredacteur Aftersales Magazine. Ivonne heeft een rijke bagage waarin journalistieke waarden en kennis van de autobranche bijeenkomen. Dankzij haar rol binnen Focwa's Carrosserie beschikt zij bovendien over een indrukwekkend netwerk in de schadeherstelbranche.

Van Ivonne Vermeulen zijn er nog 343 artikelen verschenen. Meest recente artikelen van Ivonne Vermeulen

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.