Ampera ook populairst bij Internet Auto Award

De Opel Ampera is tijdens de tiende editie van de Internet Auto Award van Autoscout 24 verkozen tot meest populaire auto van Europa. Audi ging voor de zevende keer in de geschiedenis van de award-uitreiking met een grote hoeveelheid prijzen naar huis.

In dertien categorieën waren er prijzen te winnen. Naast de titel van meest populaire auto in Europa, won de Opel Ampera ook de hoofdprijs in de categorie Elektrische auto’s. Afgelopen maandag werd de Ampera ook al uitgeroepen tot Auto van het Jaar 2012.

De uitreiking kende veel Duitse winnaars, want naast Opel pakten ook Audi, Porsche, Mercedes-Benz en BMW prijzen. Tien van de dertien awards waren voor auto’s van Duitse makelij. Vooral Audi deed goede zaken met de prijs voor beste kleine auto (A1), compacte auto (A3), middenklasser (A5 Sportback) en hogere middenklasser (A6).

Zoals ieder jaar waren er bij de tiende editie ook weer speciale categorieën, dit jaar waren dat Technology en Future. De prijs voor Technology ging naar de Ford B-Max en de BMW i3 mocht de Future-award mee naar huis nemen.

“E-mobiliteit is een belangrijk onderwerp tijdens de Genève Motor Show van dit jaar en de overwinning van de Opel Ampera als populairste auto van Europa past hier heel goed in”, aldus Jurgen Vugts, algemeen directeur Autoscout 24 Nederland. “Ook de speciale categorie Future sluit aan op de toenemende belangstelling voor e-mobiliteit. De winnaar, de BMW i3, zal een mijlpaal in de geschiedenis van de auto worden wanneer deze in productie wordt genomen. De combinatie van elektrische kracht met lichtgewicht materiaal zal een geheel nieuw soort auto opleveren.”

De winnaars

Categorie Winnaar
Elektrische auto Opel Ampera
Kleine auto Audi A1
Compacte auto Audi A3
Middenklasse Audi A5 Sportback
Hogere middenklasse Audi A6
Luxe klasse Porsche Panamera
MPV Mercedes-Benz B-klasse
SUV en offroad Range Rover Evoque
Cabrio Ferrari 458 Spider
Sportwagen en coupé Mercedes-Benz SLG AMG
Technology Ford B-max
Future BMW i3
Populairste Europese auto Opel Amper


In totaal brachten 162.000 Europese consumenten hun stem uit voor de tiende Internet Auto Award.

Esmée Dirkse

Webmanager, officemanager, eventmanager; Esmée draait er haar hand niet voor om. In de afgelopen jaren heeft het takenpakket voor Aftersales Magazine een mooie evolutie laten zien, waarvan de gepubliceerde berichten slechts een kleine afspiegeling zijn.

Van Esmée Dirkse zijn er nog 2717 artikelen verschenen. Meest recente artikelen van Esmée Dirkse

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *