“Als het gaat om kostenefficiënte campagnes, kun je niet zonder social media.” Dat zegt David Parkinson van Nissan Europe naar aanleiding van de succesvolle social media-campagne omtrent de introductie van de Nissan Micra die 30 miljoen mensen in Europa wist te bereiken.

De Europese MicraAttitude-campagne daagde deelnemers uit een pin board te maken op Pinterest met afbeeldingen die hun Micra beleving weerspiegelt. Dat leverde een oogst op van 5.000 foto’s die alleen al op Pinterest door bijna een half miljoen mensen bekeken werden. Via Facebook bereikte MicraAttitude nog eens 25,5 miljoen mensen en Twitter leverde een bereik van 4,1 miljoen mensen op. De campagne liep in zestien Europese landen.

Commentaar

“We wilden letterlijk met onze eigen ogen zien wat nu exact de Micra Attitude betekent volgens consumenten en dat hebben we geweten. Het succes van deze campagne  laat zien dat je als merk moet durven de consument direct bij een campagne te betrekken, ook al is er geen controle op de items en commentaren die ze delen. Het ergste wat kan gebeuren is dat meteen duidelijk wordt hoe consumenten een campagne waarderen. Dat is nuttige informatie voor een volgende keer”, aldus Parkinson.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
16 september 2025
RAI Vereniging: Mobiliteitsplannen onvoldoende
16 september 2025
Helft elektrische rijders haalt actieradius niet
16 september 2025
Cor Baltus draagt stokje over aan Marco Faulenbach
16 september 2025
Chinees aanbod op AutoScout24 stijgt 34 procent
16 september 2025
Nog drie dealerbedrijven voor Omoda & Jaecoo
16 september 2025
3D-geprinte onderdelen uit afval
Meest bekeken berichten
Recente reacties