Branchebedrijven op de bres voor Japan

De autobranche zet zich op alle niveaus in voor de hulpverlening aan slachtoffers van de aardbeving en tsunami in Japan. Nationaal is Innovam een voorbeeld van een gulle gever, internationaal doneren Continental, Volkswagen, Bosch, Renault, Daimler en Toyo Tire & Rubber aanzienlijke bedragen aan hulporganisaties.

Volkswagen en Audi doneren 1.000.000 euro aan het Rode Kruis voor humanitaire hulp in het getroffen gebied. Porsche AG heeft vandaag laten weten nog eens 500.000 euro te schenken. Het geld wordt gebruikt voor noodopvang, dekens, water, voedsel en psychische hulp. Daarnaast zal de VW Groep onder medewerkers een inzamelingsactie houden om nog meer geld op te halen.

Innovam doneert de volledige opbrengsten van de trainingen ‘Social Media’ en ‘NEN-3140: Veilig werken aan elektrisch & hybride voertuigen’ aan Japan. Donaties kunnen ook worden gegeven door het Autotechnisch Zakboekje als applicatie te downloaden. De kosten hiervoor komen ook ten goede aan de slachtoffers.

Toyo Tire & Rubber sluit zich aan bij landgenoten Bridgestone en Yokohama door 868.400 euro te geven aan de regio Miyagi en 434.200 euro aan de regio Fukushima. Ook de fabrieken van Toyo hebben schade geleden door de aardbeving en tsunami.

Automotive toeleverancier Continental kondigt haar solidariteit aan met de inwoners van Japan en biedt 250.000 euro voor noodhulp in de verwoeste regio’s. De locaties van Continental en haar medewerkers zijn grotendeels gespaard gebleven van de catastrofe. Het bedrijf telt ongeveer 950 werknemers op een totaal van zeven locaties in Japan.

Renault doneert 500.000 euro aan het Rode Kruis en zal haar werknemers ook nog inschakelen geld in te zamelen, Bosch maakt 1.000.000 euro over voor hulpverlening. Wereldwijde leverancier van aandrijflijnen BorgWarner doet dat met 70.368 euro, Daimler AG schenkt maar liefst 2.000.000 euro en onderdelenfabrikant Magna International heeft laten weten 175.920 euro ter beschikking te stellen voor het Rode Kruis.

Esmée Dirkse

Webmanager, officemanager, eventmanager; Esmée draait er haar hand niet voor om. In de afgelopen jaren heeft het takenpakket voor Aftersales Magazine een mooie evolutie laten zien, waarvan de gepubliceerde berichten slechts een kleine afspiegeling zijn.

Van Esmée Dirkse zijn er nog 2717 artikelen verschenen. Meest recente artikelen van Esmée Dirkse

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *