Business old- en youngtimers op Automechanika

Hal 10 staat volgend jaar op de Automechanika Frankfurt geheel in het teken van de old- en youngtimerbranche. Het is voor het eerst dat de beursorganisatie een dergelijke grote ruimte reserveert voor dit marktsegment.

Bezoekers treffen er de gehele waardeketen aan: onderdelen, reparatie-workshops, verzekering en financiering. Klassiekers zijn in Duitsland volgens onderzoek door bureau BBE goed voor een marktvolume van  ongeveer zestien miljard euro.

Tot de deelnemers aan het thema klassiekers behoren onder andere de brancheorganisaties ZKF en ZDK. Van de partij zijn ook onderdeel- en lakfabrikanten, verzekeraars en aanbieders van financieringsoplossingen specifiek voor klassiekers. Olaf Mußhoff, directeur van de Automechanika Frankfurt: “De reparatie van klassiekers kan voor veel Duitse garagebedrijven winstgevend zijn. Je moet alleen weten hoe je het een en ander aanpakt. Wij willen insiders en nieuwkomers uit de hele wereld samenbrengen.” Matthias Braun, algemeen secretaris Automobilclub von Deutschland juicht het initiatief toe: “Het belang van deze markt voor autofabrikanten, garagebedrijven en onderdeelleveranciers groeit. De Automechanika Frankfurt is daarom het juiste platform om de economische relevantie van old- en youngtimers aan de juiste doelgroep te presenteren.”

Volgens BBE geven Duitse oldtimer-eigenaars gemiddeld meer dan 5.200 euro per jaar uit aan hun voertuig. Ruim zestig procent van het marktvolume betreft ‘emotioneel gekenmerkte uitgaven’. 

Maarten Molenaar †

In de bijna vijf jaar dat Maarten deel uitmaakte van onze redactie heeft hij zich als vakredacteur onvermoeibaar ingezet om de kwaliteit van Aftersales Magazine en Aftersales Truck te vergroten, dankzij zijn in vele jaren opgebouwde kennis van de branche en zijn uitgebreide relatienetwerk. Op 8 november 2020 overleed Maarten plotseling. Maarten was een journalist pur sang, die zijn energie vooral haalde uit het zoeken naar echt nieuws. Ons team wist wat het aan hem had. Geen redactionele klus was hem te groot, of te klein. Hij zat graag ‘aan tafel’ bij ondernemers, managers en hun medewerkers om de achtergrond van het nieuws boven tafel te krijgen. En toen niemand nog wist wat Covid-19 was, bezocht hij graag de vakbeurzen in Europa. Maarten was niet een man die op de voorgrond trad. Hij was meer de stille kracht van de redactie, met het accent op kracht. Wij zullen zijn motto ‘autoliefde roest niet’ in gedachten blijven houden en zijn onderkoelde humor missen.

Van Maarten Molenaar † zijn er nog 2349 artikelen verschenen. Meest recente artikelen van Maarten Molenaar †

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *