Auto Distribution Benelux introduceert een tweede full service werkplaatsconcept. Na een pilot van een jaar bij universeel autobedrijf Hemcar in Leiden, gaat Carprof van start. Streven is dat er rond de zomervakantie zo’n dertig garagebedrijven de formule hebben omarmd.

Naast het bestaande concept AD Autobedrijven (123 vestigingen), moet Carprof de tweede pijler worden onder de formulestrategie van AD Benelux in Oosterhout. “Alle AD-grossiers staan achter de introductie van het nieuwe concept en alle commitment is aanwezig om er een succes van te maken. Dat is ook in hun eigen belang, want een concept levert per definitie een bepaalde loyaliteit op aan het garagebedrijf”, zegt directeur Simon Staadegaard van de gelijknamige Brabantse AD-grossiersgroep.

“De sterk veranderende aftermarket is de belangrijkste aanleiding geweest om een tweede concept te ontwikkelen. Er is een grote strijd rondom de werkplaatsklant. Universele garages en automaterialengrossiers moeten hun omzet zien vast te houden of laten doorgroeien. Bovendien zoeken veel universele garagebedrijven, en steeds vaker ook merkdealers, professionele hulp en ondersteuning bij het vullen van hun werkplaats. Partnerships met grossiers die een werkplaatsconcept ondersteunen, zijn dan een goede mogelijkheid.”

Ondernemer

Marcel Kwakkel van Auto Distribution Benelux: “Ons oorspronkelijke idee was Carprof te profileren als een werkplaatsconcept dat zich kan meten met de merkdealers, maar dat bleek bij nader inzien een brug te ver. Uit de pilot blijkt dat werkplaatsklanten zich vooral identificeren met de ondernemer. Dus wij moeten vooral de daaraan gekoppelde naambekendheid van het bedrijf koesteren, terwijl wij in eerste instantie Carprof prominent op de gevel wilden zetten.”

Het volledige artikel lees je hier in Aftersales Magazine nummer vier.

Deel dit artikel op

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
Meest bekeken berichten
Recente Reacties