D’Ieteren naar ruim 2,7 miljard

Autobedrijf D’Ieteren uit België heeft haar totale verkopen in 2010 met 11,4 procent zien stijgen naar 2.732,9 miljoen euro ten opzichten van 2009. Het marktaandeel is gegroeid tot 20,13 procent, terwijl 20 procent verwacht werd. Het bedrijf zette een totale winst neer van 305,4 miljoen euro, een stijging met 42,6 procent. Dit is verdeeld in 64,9 miljoen voor D’Ieteren Auto, maar liefst 211,3 miljoen voor onderdeel Belron en 29,2 miljoen voor Avis Europe.

Vorig jaar zijn in België 547.347 nieuwe auto’s ingeschreven, een stijging met 14,9 procent ten opzichte van 2009 en met 2,1 procent ten opzichte van 2008. De markt werd onder meer ondersteund door CO2-premies en het herstel van de professionele markt in het tweede kwartaal. In november 2010 verwachtte D’Ieteren nog 535.000 nieuwe registraties, dit is dus uiteindelijk 12.347 stuks hoger uitgekomen.

De door D’Ieteren Auto verdeelde merken bereikten een marktaandeel van 20,13 procent in 2010, het hoogste peil van het voorbije decennium, in vergelijking met 19,34 procent een jaar eerder. Deze groei valt voornamelijk te verklaren door de vooruitgang van Volkswagen, die de vruchten plukt van het herstelplan dat in 2009 werd gelanceerd en uit acties om de voorraden te verminderen gedurende het eerste kwartaal. Het marktaandeel van Skoda is ook gestegen, vooral dankzij de goede verkoop van de Superb. Audi kende een zeer lichte daling omdat de fabrieken niet volledig hebben kunnen inspelen op de toegenomen vraag. De voorsprong die Seat in 2009 had in termen van CO2-emissies, verminderde aanzienlijk.

Het aantal door D’Ieteren Auto geleverde nieuwe voertuigen, met inbegrip van lichte bedrijfsvoertuigen, bereikte 117.951 eenheden in 2010, een stijging met 18,9 procent ten opzichte van 2009.

Download hier het volledige overzicht Resultaten Boekjaar 2010 >>
Download hier het complete Financieel Verslag 2010 >>

Esmée Dirkse

Webmanager, officemanager, eventmanager; Esmée draait er haar hand niet voor om. In de afgelopen jaren heeft het takenpakket voor Aftersales Magazine een mooie evolutie laten zien, waarvan de gepubliceerde berichten slechts een kleine afspiegeling zijn.

Van Esmée Dirkse zijn er nog 2717 artikelen verschenen. Meest recente artikelen van Esmée Dirkse

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *