De groene keten

Hoe serieus u ook omgaat met duurzaamheid, het is bovendien onmiskenbaar een marketinginstrument. Een belangrijk stuk gereedschap voor uw onderneming waarmee u zich kunt onderscheiden in de communicatie om zelfs klanten binnen te halen. Vergeet niet dat een groeiend aantal potentiële klanten duurzaamheid in hun beslissingsproces meeneemt. Of het nu gaat om producten of diensten: uw klant wil een zo duurzaam mogelijke voetprint van zijn of haar leverancier.

Duurzaamheid is in, is hot is zelfs trendy, maar je moet het niet overdrijven. Als je een groene dienst, een groen product of imago claimt moet het wel bewijsbaar zijn. Steeds meer mensen raken doordrongen van het besef dat we zuinig moeten omspringen met mens, milieu en natuurlijke hulpbronnen. Daar hoort ook bij dat mensen bewuster worden van de milieueffecten van hun vervoermiddelen. Dat zien we niet alleen terug in hun groeiende voorkeur voor zuinige modellen, maar ook in een groeiende vraag naar duurzamere vormen van reparatie en onderhoud.

Bovag biedt niet voor niets aan zowel merkdealers als universele garages de mogelijkheid zich te certifi ceren ten aanzien van duurzaamheid. Leasemaatschappijen en fl eetowners
‘vergroenen’ hun wagenpark en houden steeds meer rekening met leveranciers die kunnen bijdragen aan het versterken van die ‘groene’ duurzaamheidclaim. De voetafdruk van iedere onderneming omvat onder meer werkplaatsapparatuur en gereedschap. Zelfs diensten die de werkplaatseffectiviteit verhogen – minder tijd voor een werkplaatsdoorgang – en daardoor minder beslag leggen op de energiehuishouding dragen bij aan beperking van die voetafdruk. Kortom, de keten van fabrikant naar consument kan steeds ‘groener’ worden.

Weten uw relaties op welke manier u bezig bent met duurzaam ondernemen en wat u kan bijdragen aan hun inzet voor een duurzamere werkplaats? Toon uw duurzame producten, draag uit wat uw onderneming, uw producten en uw diensten bijdragen aan de duurzaamheidclaim van uw klanten. Ook onderhoud en reparatie kunnen duurzaam zijn. Wat heeft u te bieden zodat garages duurzaam onderhoud kunnen bieden? RAI Vereniging afdeling Autovak en het Instituut voor Duurzame Mobiliteit (IvDM) stimuleren leveranciers en stellen ze in de gelegenheid aan te tonen hoe u duurzaamheid een concrete invulling geeft. Kunt u in dit kader een duidelijke claim neerleggen dan kunt u bijvoorbeeld vermeld worden op de website van IvDM. Maak daarvan gebruik, RAI Vereniging afdeling Autovak en IvDM willen de initiatieven graag tonen aan belangstellenden. Het doel is ondernemers en particulieren te laten zien welke mogelijkheden er onder andere zijn voor duurzaam onderhoud.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *