Eind 2016 heeft garantieverzekeraar Cargarantie een onderzoek gedaan naar de tevredenheid van zijn diensten onder Belgische en Nederlandse dealers. Die laatste groep liet weten bij de afhandeling van schadegevallen zelden of nooit aan de telefoon te moeten wachten.

De competentie van de dossierbeheerders werd door 87 procent van de ondervraagde Belgische en 86 procent van de ondervraagde Nederlandse dealers goed tot heel goed bevonden. Ook schadeafhandeling kreeg van de ondervraagden een zelfde gunstige waardering.

De dealers bleken ook heel tevreden over het advies van de buitendienst en het servicecentrum van Cargarantie. 88 procent van de Belgische en zelfs 97 procent van de Nederlandse dealers beoordeelden de competentie en de kwaliteit van het advies door de buitendienst als goed tot heel goed.

88 procent van de Belgische en 86 procent van de Nederlandse dealers omschreven de vakkundigheid van de contactpersonen binnen het servicecentrum als goed tot heel goed.

Het antwoord op de vraag of ze algemeen tevreden waren over de wijze waarop hun vragen aan het servicecentrum worden behandeld, was voor maar liefst 95 procent van de Belgische ondervraagden en zelfs 100 procent van de Nederlandse positief.

Voor de tevredenheidsenquête schreef Cargarantie in België en Nederland in totaal 858 auto- en motordealers aan. Zij ontvingen een vragenlijst met dertig vragen rond de service van Cargarantie.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
30 juni 2025
Dekra viert honderdste verjaardag
30 juni 2025
RAI Vereniging: Zet mobiliteit centraal
30 juni 2025
Clepa presenteert duurzaamheidsmanifest
30 juni 2025
Focus op bandenafzet
27 juni 2025
Formeel akkoord over cao MvT
27 juni 2025
123Ruit toont ambitie in MVO-jaarverslag
Meest bekeken berichten
Recente reacties