Delticom plust 14,4 procent

Het beursgenoteerde Delticom, Europa’s grootste banden- en onderdelenwebshopaanbieder, heeft over 2011 een omzet van ruim 480 miljoen euro gerealiseerd. Een plus van 14,4 procent in vergelijking met 2010. De zogenoemde EBIT-marge is 9,6 procent oftewel 52,2 miljoen euro.

Delticom is met 126 webshops actief in 41 landen, waaronder Nederland. Ondanks de zachte Europese winter werd met 182,3 miljoen euro omzet een goed vierde kwartaal gerealiseerd. Van de totale omzet van 480 miljoen euro werd 455,6 miljoen via de op de consument gerichte webshops verkregen. Bijna 25 miljoen omzet werd met de vorig jaar gestarte nieuwe activiteit internetgroothandel gerealiseerd.

Delticom exploiteert vooral bandenwebshops, maar er zijn ook aparte webshops voor wielen, accu’s, motorolie en katalysatoren. Daarnaast is er de website Reifentets.com, waar in heel Europa consumenten onafhankelijke bandentests kunnen bekijken, voordat zij tot een bandenkeuze overgaan. Deze website won onlangs in Duitsland een grote test voor bandenwebshops.

Via het centraal magazijn worden honderd bandenmerken, goed voor 25.000 modellen en maten, verzonden. In heel Europa zijn inmiddels 30.000 garages als montagepartner bij Delticom aangesloten.

Jos Veldhuisen

Hoofdredacteur Aftersales Magazine met als persoonlijk motto: 'I am Aftersales'

Van Jos Veldhuisen zijn er nog 1683 artikelen verschenen. Meest recente artikelen van Jos Veldhuisen

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *