Drie nieuwe private labels Sator

Sator heeft drie private labels geïntroduceerd: Eicher remdelen, Q-Drive wiellagers en Transmech koppelingssets. Ze zijn met name geschikt voor auto’s vanaf zeven jaar, die het meest bij de universeel op de brug staan. Volgens Sator doen de nieuwkomers kwalitatief niet onder voor de OE-variant. Ze zijn verkrijgbaar via mijngrossier.nl.

Alle drie labels beschikken over een certificaat voor Europese R90-regelgeving, kennen een wagenparkdekking van minimaal 96 procent en gaan vergezeld van 24 maanden garantie.

Naast de traditionele koppelingssets heeft Transmech ook vaste vliegwielkits in het assortiment, als alternatief voor het tweemassa vliegwiel; reparaties voor het oudere wagenpark kunnen in dit geval voordeliger worden uitgevoerd. Q-Drive wiellagers zijn standaard voorzien van alle benodigde montagematerialen, zoals naafmoeren, splitpennen en stofkappen. Dit vereenvoudigt het werk van de monteur en biedt een totaaloplossing in één verpakking. Eicher bestaat uit een complete lijn aan remdelen: schijven, blokken, schoenen, kits en montagematerialen maken deel uit van het assortiment.

Reparatie en onderhoud aan voertuigen vindt weer vaker bij het onafhankelijke autobedrijf plaats, blijkt uit Mobiliteit in Cijfers 2016-2017 van Bovag en RAI Vereniging. Het marktaandeel steeg één procent ten opzichte van vorig jaar. Vanaf een leeftijd van zeven jaar zien personenauto’s het vaakst de werkplaats van de universele garage. Sator zegt die verschuiving te hebben voorzien en laat weten binnen afzienbare tijd met nog meer nieuwe private labels te komen.

Maarten Molenaar †

In de bijna vijf jaar dat Maarten deel uitmaakte van onze redactie heeft hij zich als vakredacteur onvermoeibaar ingezet om de kwaliteit van Aftersales Magazine en Aftersales Truck te vergroten, dankzij zijn in vele jaren opgebouwde kennis van de branche en zijn uitgebreide relatienetwerk. Op 8 november 2020 overleed Maarten plotseling. Maarten was een journalist pur sang, die zijn energie vooral haalde uit het zoeken naar echt nieuws. Ons team wist wat het aan hem had. Geen redactionele klus was hem te groot, of te klein. Hij zat graag ‘aan tafel’ bij ondernemers, managers en hun medewerkers om de achtergrond van het nieuws boven tafel te krijgen. En toen niemand nog wist wat Covid-19 was, bezocht hij graag de vakbeurzen in Europa. Maarten was niet een man die op de voorgrond trad. Hij was meer de stille kracht van de redactie, met het accent op kracht. Wij zullen zijn motto ‘autoliefde roest niet’ in gedachten blijven houden en zijn onderkoelde humor missen.

Van Maarten Molenaar † zijn er nog 2349 artikelen verschenen. Meest recente artikelen van Maarten Molenaar †

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.