Drie provincies goed voor helft apk’s

Drie provincies zijn samen goed voor bijna de helft van alle in Nederland uitgevoerde apk’s aan auto’s tot 3500 kilo. Koploper is Zuid-Holland (661.355 stuks), gevolgd door Noord-Brabant (608.780) en Noord-Holland (507.709).

Dat en meer blijkt uit het Nationaal apk-rapport, opgesteld door automotive dataprovider VWE en de redactie van Aftersales Magazine. Het marktoverzicht verschijnt op 25 april tijdens de bijeenkomst ‘Het belang van de apk II’, georganiseerd door Automotive Insiders. Bezoekers krijgen de uitgave na afloop mee. De bundeling van cijfers en trends leert dat ruim veertig procent van het aantal werkplaatsbezoeken een apk als drijfveer heeft. Het wagenpark is ons land telt ruim 9,2 miljoen voertuigen, waarvan er jaarlijks miljoenen aan de beurt zijn voor een apk. Het volume zal in ieder geval tot en met 2018 stijgen, wat ook een grotere omzetpotentie voor de aftermarket betekent. Op het AI-podium zullen 25 april diverse experts hun licht laten schijnen over de apk: Jos Veldhuisen (hoofdredacteur Aftersales Magazine), Bas Wintjes (directeur-eigenaar  Werkplaats Serviceprovider), Anton Cornelissen (Mensentechniek), Akiner van Schaik (B2B Marketeer bij VWE) en Hens Peeters Weem (bij RDW verantwoordelijk voor de apk).
sprekers_25042017_2
V.l.n.r. Jos Veldhuisen, Bas Wintjes, Hens Peeters Weem, Anton Cornelissen & Akiner van Schaik
  Klik hier voor meer informatie en aanmelden.

Maarten Molenaar †

In de bijna vijf jaar dat Maarten deel uitmaakte van onze redactie heeft hij zich als vakredacteur onvermoeibaar ingezet om de kwaliteit van Aftersales Magazine en Aftersales Truck te vergroten, dankzij zijn in vele jaren opgebouwde kennis van de branche en zijn uitgebreide relatienetwerk. Op 8 november 2020 overleed Maarten plotseling. Maarten was een journalist pur sang, die zijn energie vooral haalde uit het zoeken naar echt nieuws. Ons team wist wat het aan hem had. Geen redactionele klus was hem te groot, of te klein. Hij zat graag ‘aan tafel’ bij ondernemers, managers en hun medewerkers om de achtergrond van het nieuws boven tafel te krijgen. En toen niemand nog wist wat Covid-19 was, bezocht hij graag de vakbeurzen in Europa. Maarten was niet een man die op de voorgrond trad. Hij was meer de stille kracht van de redactie, met het accent op kracht. Wij zullen zijn motto ‘autoliefde roest niet’ in gedachten blijven houden en zijn onderkoelde humor missen.

Van Maarten Molenaar † zijn er nog 2350 artikelen verschenen. Meest recente artikelen van Maarten Molenaar †