Eurol viert veertigjarig jubileum

Feest bij Eurol: vandaag is het precies veertig jaar geleden dat op 1 februari 1977 Johan Pfeiffer zijn bedrijf startte. Onder zijn leiding groeide de Twentse onderneming uit tot een internationaal oliemerk, inmiddels wereldwijd verkrijgbaar in 75 landen.

In de voorbije vier decennia bouwde de oprichter het merk uit en ging hij de producten zelf blenden om kwaliteit en levertijden te waarborgen. De productrange groeide uit naar een totaalassortiment smeermiddelen, technische vloeistoffen, reinigings- en onderhoudsproducten.

Zoon Martijn Pfeiffer nam twee jaar geleden de dagelijkse leiding over. Ondanks de internationale expansie is Eurol volgens hem een Nederlands familiebedrijf gebleven. “Onze medewerkers zetten zich elke dag in om klantverwachtingen te overtreffen. Ondernemerschap, kwaliteitsbewustzijn en een gezonde ambitie zijn voor ons belangrijke succesfactoren.”

Jubileumlogo

Eurol laat het veertigjarig bestaan niet onopgemerkt voorbijgaan. Zo is een jubileumlogo ontwikkeld, dat het hele jaar door te zien is op beurzen, website, campagnes en social media. Verder komt er een jubileumcampagne met diverse activiteiten voor medewerkers, klanten en ‘Eurol-fans’.

In 2017 begint de nieuwbouw in Almelo. “Als er meer elektrische auto’s komen, zal de vraag naar motorolie logischerwijs op termijn verminderen”, zegt Martijn Pfeiffer over de toekomst van Eurol. “Maar alles wat beweegt moet gesmeerd worden, dit geldt voor zowel voertuigen als machines. Uiteindelijk zal er altijd behoefte zijn aan hoogwaardige smeermiddelen.”

Maarten Molenaar †

In de bijna vijf jaar dat Maarten deel uitmaakte van onze redactie heeft hij zich als vakredacteur onvermoeibaar ingezet om de kwaliteit van Aftersales Magazine en Aftersales Truck te vergroten, dankzij zijn in vele jaren opgebouwde kennis van de branche en zijn uitgebreide relatienetwerk. Op 8 november 2020 overleed Maarten plotseling. Maarten was een journalist pur sang, die zijn energie vooral haalde uit het zoeken naar echt nieuws. Ons team wist wat het aan hem had. Geen redactionele klus was hem te groot, of te klein. Hij zat graag ‘aan tafel’ bij ondernemers, managers en hun medewerkers om de achtergrond van het nieuws boven tafel te krijgen. En toen niemand nog wist wat Covid-19 was, bezocht hij graag de vakbeurzen in Europa. Maarten was niet een man die op de voorgrond trad. Hij was meer de stille kracht van de redactie, met het accent op kracht. Wij zullen zijn motto ‘autoliefde roest niet’ in gedachten blijven houden en zijn onderkoelde humor missen.

Van Maarten Molenaar † zijn er nog 2350 artikelen verschenen. Meest recente artikelen van Maarten Molenaar †

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *