Feest bij Eurol: vandaag is het precies veertig jaar geleden dat op 1 februari 1977 Johan Pfeiffer zijn bedrijf startte. Onder zijn leiding groeide de Twentse onderneming uit tot een internationaal oliemerk, inmiddels wereldwijd verkrijgbaar in 75 landen.

In de voorbije vier decennia bouwde de oprichter het merk uit en ging hij de producten zelf blenden om kwaliteit en levertijden te waarborgen. De productrange groeide uit naar een totaalassortiment smeermiddelen, technische vloeistoffen, reinigings- en onderhoudsproducten.

Zoon Martijn Pfeiffer nam twee jaar geleden de dagelijkse leiding over. Ondanks de internationale expansie is Eurol volgens hem een Nederlands familiebedrijf gebleven. “Onze medewerkers zetten zich elke dag in om klantverwachtingen te overtreffen. Ondernemerschap, kwaliteitsbewustzijn en een gezonde ambitie zijn voor ons belangrijke succesfactoren.”

Jubileumlogo

Eurol laat het veertigjarig bestaan niet onopgemerkt voorbijgaan. Zo is een jubileumlogo ontwikkeld, dat het hele jaar door te zien is op beurzen, website, campagnes en social media. Verder komt er een jubileumcampagne met diverse activiteiten voor medewerkers, klanten en ‘Eurol-fans’.

In 2017 begint de nieuwbouw in Almelo. “Als er meer elektrische auto’s komen, zal de vraag naar motorolie logischerwijs op termijn verminderen”, zegt Martijn Pfeiffer over de toekomst van Eurol. “Maar alles wat beweegt moet gesmeerd worden, dit geldt voor zowel voertuigen als machines. Uiteindelijk zal er altijd behoefte zijn aan hoogwaardige smeermiddelen.”

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
11 juli 2025
ADPA en GVA winnen zaak tegen BMW
11 juli 2025
Prijs voor beperken waterstofverliezen
11 juli 2025
Autowasdag levert 60.721 euro op voor Prinses Máxima Centrum
11 juli 2025
20 procent meer auto’s gestolen
11 juli 2025
Duurzaamheid: voorkomen beter dan genezen
10 juli 2025
ACtronics breidt revisie-aanbod uit
Meest bekeken berichten
Recente reacties