Snellaadbedrijf Fastned beleefde zijn sterkste kwartaalomzet tot nu toe. De maand maart echter eindigde met een duidelijke min, als gevolg van de covid-19-maatregelen voor het wegverkeer.

De hoeveelheid afgezette stroom steeg in januari en februari met 155%, in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar. Over de daling in maart doet het bedrijf geen mededelingen. De omzet kwam in het eerste kwartaal uit op 1,7 miljoen euro, oftewel een plus van ruim honderd procent. Op jaarbasis zou dat neerkomen op 7,9 miljoen euro – zonder het coronaeffect. Bij de stations van Fastned werd ruim 176.000 keer een elektrische auto aan de lader gehangen.

Michiel Langezaal, ceo Fastned: “De maatregelen die zijn genomen om het virus in te perken, begonnen vanaf maart impact te hebben op Fastned. We verwachten in het volgende kwartaal dan ook een lager volume. Om deze impact te kunnen opvangen, hebben we een deel van onze geplande investeringsuitgaven uitgesteld om op basis van de huidige prognoses een (verhoogde) minimale kasbuffer aan te kunnen houden.”

Opschalen

Op de langere termijn toont Langezaal zich optimistisch. “Autofabrikanten zijn de productie van elektrische voertuigen aan het opschalen. De corona-maatregelen hebben op korte en mogelijk middellange termijn een impact op de leveringen van deze auto’s, maar de elektrische auto’s zullen komen. En daarom zal het aantal klanten blijven groeien.” Fastned meldt zijn app te hebben vernieuwd, met een verbeterde routeplanner, live status van de laders op onze stations en details over de laadsessie (zoals laadsnelheid).

Deel dit artikel op

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
Meest bekeken berichten
Recente Reacties