De autoleasemarkt zal over tien jaar een volstrekt andere vorm hebben aangenomen. Voorzetten in de huidige vorm betekent dat de autoleasemarkt over een decennium geen bestaansrecht meer heeft. Dat beweert althans Wilbert Phillippo van Leasetrader.

Phillipo baseert zijn stelling op een uitgebreide marktanalyse van de leasemarkt van de afgelopen tien jaar. Nieuwe producten zoals de Google auto, de productvraag van leaserijders, een veranderend belastingklimaat en online marketing zullen de leasemarkt danig opschudden.

“Leasemaatschappijen hebben nog veel kansen om het onderscheid te maken in online marketing. Er is een grote slag te slaan door met tools beter in te spelen op het veranderende marktklimaat. Aan de hand van de huidige en toekomstige vraag van leaseproducten, de marktontwikkelingen en de vele internetanalyses, google zoekopdrachten en websitestatistieken durf ik zelfs te stellen dat over 10 jaar de leasemaatschappij in zijn huidige vorm niet meer bestaat”, aldus Phillipo.

Leasetrader heeft ook een nieuwe verkiezing in het leven geroepen. Op 4 november  wordt de Online Marketing Award uitgereikt. Zij wil leasemaatschappijen zo stimuleren om na te denken over online marketing.Na een analyse onder ruim tien actieve leasemaatschappijen zijn De Lage Landen Leaseloket, Justlease en Directlease genomineerd voor deze titel. De award zal een jaarlijks terugkerend karakter hebben.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
17 september 2025
Fastned Gentbrugge als blauwdruk
17 september 2025
Met Logpay-kaart ook naar Argos en amiGo
17 september 2025
VNA ziet mobiliteitstransitie stilvallen
17 september 2025
BOVAG negatief over ‘pseudo-eindheffing’
17 september 2025
Revisiemotor gaat stuk: non-conformiteit in de werkplaats
16 september 2025
RAI Vereniging: Mobiliteitsplannen onvoldoende
Meest bekeken berichten
Recente reacties