De autoleasemarkt zal over tien jaar een volstrekt andere vorm hebben aangenomen. Voorzetten in de huidige vorm betekent dat de autoleasemarkt over een decennium geen bestaansrecht meer heeft. Dat beweert althans Wilbert Phillippo van Leasetrader.

Phillipo baseert zijn stelling op een uitgebreide marktanalyse van de leasemarkt van de afgelopen tien jaar. Nieuwe producten zoals de Google auto, de productvraag van leaserijders, een veranderend belastingklimaat en online marketing zullen de leasemarkt danig opschudden.

“Leasemaatschappijen hebben nog veel kansen om het onderscheid te maken in online marketing. Er is een grote slag te slaan door met tools beter in te spelen op het veranderende marktklimaat. Aan de hand van de huidige en toekomstige vraag van leaseproducten, de marktontwikkelingen en de vele internetanalyses, google zoekopdrachten en websitestatistieken durf ik zelfs te stellen dat over 10 jaar de leasemaatschappij in zijn huidige vorm niet meer bestaat”, aldus Phillipo.

Leasetrader heeft ook een nieuwe verkiezing in het leven geroepen. Op 4 november  wordt de Online Marketing Award uitgereikt. Zij wil leasemaatschappijen zo stimuleren om na te denken over online marketing.Na een analyse onder ruim tien actieve leasemaatschappijen zijn De Lage Landen Leaseloket, Justlease en Directlease genomineerd voor deze titel. De award zal een jaarlijks terugkerend karakter hebben.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
24 oktober 2025
Netwerk Omoda & Jaecoo groeit naar twaalf dealer-partners
24 oktober 2025
Apk en betaalbaar onderhoud
23 oktober 2025
Optimal herziet assortiment motorsteunen
23 oktober 2025
BOVAG/RAI: 361.000 nieuwe auto’s in 2026
23 oktober 2025
Sustainable Repair Network AkzoNobel breidt zich uit
23 oktober 2025
VACO: Kwart auto’s rijdt op vierseizoenenbanden
Meest bekeken berichten
Recente reacties