Het gaat crescendo met de Duitsers

Het gaat crescendo met de autoverkoop van de merken BMW, Audi, Opel, Porsche en VW. Terwijl andere autofabrikanten voornamelijk proberen vast te houden aan hun marktaandeel, stijgt de verkoop van Duitse auto’s het eerste halfjaar van 2014 alleen maar.

Zo zijn van het merk Volkswagen voor het eerst meer dan 3 miljoen personenwagens verkocht, een stijging van 3,8 procent ten opzichte van het eerste halfjaar 2013. De stijging is vooral toe te schrijven aan de Chinese markt.

In het luxe segment meldt de BMW-groep (BMW, Mini, Rolls Royce) dat voor het eerst meer dan een miljoen wagens verkocht zijn in de periode januari-juni ( 7 procent tot 1,02 miljoen). Overigens rapporteert VW-dochter Audi, een van de rechtstreekse concurrenten van BMW, een stijging van de verkoop met 11,4 procent tot 869.350 wagens, het beste resultaat ooit in het eerste semester. Ook noteert Opel een plus van 4 procent meer verkochte wagens, goed voor 564.000 vierwielers.

Tenslotte gaat het ook fantastisch met Porsche dat in de eerste zes maanden 87.803 auto’s wist te verkopen, een stijging van 7,6 procent. Opvallend is dat Porsche het uitstekend doet in thuismarkt Europa. Van de 30.000 verkochte auto’s in Europa, bleven bovendien 12.000 exemplaren in Duitsland.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *