Ook kennis- en opleidingscentrum Innovam heeft last van de gevolgen van de crisis. Er is meer vraag naar eenmalige, meer op maat gemaakte trainingen en het wordt voor Innovam steeds moeilijker langdurige contracten af te sluiten. Zo wordt gemeld in het jaarverslag over 2011.

Daar waar Innovam in het verleden bijna moeiteloos ruime resultaten realiseerde, vergt het binnenhalen van omzet nu een veel grotere inspanning. Door de verschuiving naar meer maatwerktrainingen, wordt Innovam geconfronteerd met lagere marges dan de organisatie gewend was met de traditionele ´contractomzet´ van voorheen.

Dit was dan ook aanleiding om maatregelen te nemen op het gebied van kostenbeheersing, wat leidde tot een daling van de organisatiekosten met circa vier procent. Ook werd Innovam geconfronteerd met een aanzienlijke daling van de subsidie-inkomsten, die 2,4 miljoen minder waren dan in 2010.

Groei door beheersing

Voor 2012 wordt een kleine omzetgroei verwacht door nadrukkelijk te sturen op kostenbeheersing. “Deskundig, betrokken, bevlogen en praktisch”; dat zijn de vier nieuwe kernwaarden van de organisatie die ervoor moeten zorgen dat Innovam een centrale rol in de branche kan blijven spelen. Daarin zijn innovaties belangrijk, zoals een verdere uitbouw van de webshop en de verschuiving van klassikale trainingen naar digitale trainingsprogramma’s.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
18 september 2025
‘Kwart pechgevallen had voorkomen kunnen worden’
18 september 2025
KwikFit breidt partnernetwerk e-bike service uit
18 september 2025
De menselijke factor
17 september 2025
Fastned Gentbrugge als blauwdruk
17 september 2025
Met Logpay-kaart ook naar Argos en amiGo
17 september 2025
VNA ziet mobiliteitstransitie stilvallen
Meest bekeken berichten
Recente reacties