Klantvertrouwen is een kostbaar ‘bezit’ dat continu aandacht en onderhoud nodig heeft van alle medewerkers in het bedrijf. Dat is nogal wat om elke dag waar te maken. B-myguest ontwikkelde daarom een onafhankelijke graadmeter voor mobiliteitsbedrijven om hun eigen gastvrijheid te meten: de HospitalityCheck.

Inmiddels is deze check bij diverse bedrijven in verschillende branches beproefd. “De ondernemers die onze HospitalityCheck op hun bedrijf loslaten, hebben altijd baat bij onze frisse kijk,” aldus Pieter Luiten van B-myguest. “Sommige bedrijven worden bevestigd in hun aanpak, anderen krijgen een spiegel voorgehouden waaruit verbeteringen worden doorgevoerd. Het is geen vraag van ‘goed’ of ‘fout’. Het is een kwestie van durven kijken door de ogen van de klant en het beter willen doen dan de concurrent.”

De HospitalityCheck is een uitgebreid onderzoek hoe een bedrijf op de klant overkomt. Een ervaren mystery guest bezoekt het bedrijf en maakt een onafhankelijk en praktisch rapport. Pieter Luiten: “Met de tips uit het rapport kan de ondernemer aan de slag. Wanneer het om gedrag van medewerkers gaat, ligt dit soms minder eenvoudig. We ontdekten dat er behoefte is aan een vervolg en daaruit ontstond de workshop ‘Gastheer in 1 dag’, die plaatsvindt in het eigen bedrijf. Een externe coach spreekt medewerkers nou eenmaal sneller aan op hun gedrag dan de eigen collega’s.”

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
7 november 2025
Sales versus aftersales
6 november 2025
Auto Prof 2026 groter dan in 2025
6 november 2025
AutoScout24: Prijs occasion stijgt weer
6 november 2025
Genomineerd voor de sloop?
5 november 2025
Stijging autokilometers te danken aan groei wagenpark
5 november 2025
De volgende stap in Bosch Remote Diagnostics
Meest bekeken berichten
Recente reacties