De constante stroom aan terugroepacties van auto’s met een gebrek van General Motors (11,1 miljoen stuks dit jaar) is voer voor komieken. Zo presenteerde de Britse komiek John Oliver van Last Week Tonight een pijnlijke commercial over de onder vuur liggende autobouwer.

Hieruit blijkt onder meer dat GM zijn werknemers in 2008 heeft opgedragen om bepaalde woorden niet meer in de mond te nemen of te noteren als het om veiligheidsproblemen gaat. Het betreft een lijst van 68 woorden waaronder ‘deathtrap, decapitating, grenade-like en Hindenburg’.

Vervolgens wordt een gemanipuleerde commercial van GM getoond waarin juist deze woorden een hoofdrol spelen. De commercial eindigt met de nieuwe GM-slogan “Why walk through the valley of the shadow of death when you can drive?”

GM onder vuur

[responsive-video identifier=”j6IZ2TroruU”]
Deel dit artikel op

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
Meest bekeken berichten
Recente Reacties
  • Empress on GreenMobility gaat op in MyWheels: “greenmobility was super je kon de deelauto s overal zetten bij my wheels is dit niet het geval…en bij my…mrt 27, 07:33
  • Theo Martens on Kortsluiting in de EV-transitie: “Geachte heer Veldhuisen, Volgens mij heeft de EU vorige week een lijstje gepubliceerd waaruit bleek dat EV de op één…mrt 21, 14:20
  • Daan Jongejan on Gomes opent occasionvestiging: “Mooie vestiging en heel veel succes met de verkoop van deze occasions.mrt 14, 17:40
  • Remar on Tesla-fabriek Berlijn stilgelegd na brand: “Electrische auto’s (naaimachine onder de auto’s) niets voor mij als echte auto fanaat, om over de modellen maar niet te…mrt 5, 12:38
  • Ronald Verschure on Buiten Kantooruren: Kunstig priegelen: “Hey Gert ik zie dat je ook van brandweer voertuig hebt naar gemaakt zou je voor me zo 1 willen…mrt 1, 23:06