De constante stroom aan terugroepacties van auto’s met een gebrek van General Motors (11,1 miljoen stuks dit jaar) is voer voor komieken. Zo presenteerde de Britse komiek John Oliver van Last Week Tonight een pijnlijke commercial over de onder vuur liggende autobouwer.

Hieruit blijkt onder meer dat GM zijn werknemers in 2008 heeft opgedragen om bepaalde woorden niet meer in de mond te nemen of te noteren als het om veiligheidsproblemen gaat. Het betreft een lijst van 68 woorden waaronder ‘deathtrap, decapitating, grenade-like en Hindenburg’.

Vervolgens wordt een gemanipuleerde commercial van GM getoond waarin juist deze woorden een hoofdrol spelen. De commercial eindigt met de nieuwe GM-slogan “Why walk through the valley of the shadow of death when you can drive?”

GM onder vuur

[responsive-video identifier=”j6IZ2TroruU”]
Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
3 juli 2025
Cyberveiligheid zet branche op scherp
2 juli 2025
Hella Gutmann integreert KI in diagnoseapparatuur
2 juli 2025
Occasionverkopen H1 nagenoeg gelijk
2 juli 2025
1,0 procent meer apk’s in eerste halfjaar
2 juli 2025
Breeman verder als Dusseldorp
2 juli 2025
Zwarte goud
Meest bekeken berichten
Recente reacties